شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
موکب «کتابخانه حسینی» در مرز تمرچین شهرستان پیرانشهر برپا شده است

آذربایجان‌غربی-مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: پیاده‌روی اربعین، رویداد عظیم فرهنگی و اجتماعی است و موکب «کتابخانه حسینی» در مرز تمرچین شهرستان پیرانشهر برپا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، خدیجه معصومی صبح شنبه در دومین جلسه انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان آذربایجان‌غربی، ضمن تقدیر از اقدامات خیرین در راستای توسعه و ارتقای کتابخانه‌های عمومی و با اشاره به ارتقاء شاخص‌های کتابخانه‌ای در کتابخانه های عمومی استان گفت: در چهار ماهه نخست سال‌جاری، میزان عضویت و امانت در کتابخانه‌های عمومی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به ترتیب 33 و 44 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در خصوص تأمین منابع نیز با اجرای طرح‌ها و پویش‌های مختلف از قبیل «وقف کتاب، خیر ماندگار»، اهدای کتاب و ... در تلاش هستیم تا منابع به روز و موردنیاز جامعه استفاده کننده از کتابخانه‌ها را فراهم کنیم و بیش از دو هزار و 500 برنامه فرهنگی  ترویجی در یک سال اخیر در کتابخانه‌های عمومی استان اجرا شده است که شامل 168 کارگاه آموزشی، 164 مسابقه، 347 جلسه مطالعاتی، بیش از یک هزار برنامه کودک و ... می‌باشد.

معصومی ادامه داد: طرح «آفتاب کتاب» با هدف ترويج فرهنگ كتابخوانی و غنی‌سازی اوقات فراغت از تیرماه آغاز شده و تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت.

وی ضمن تأکید بر لزوم ارائه خدمات کتابخانه‌ای در مناطق محروم گفت: با توجه به کمبود امکانات فرهنگی  اجتماعی در مناطق محروم و نبود پایگاه فرهنگی در این مناطق، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی با اعزام بیست کاروان جهادی در یکسال گذشته، خدمات کتابخانه عمومی را با هدف توسعه عدالت فرهنگی، به این مناطق گسترش داده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: امیدواریم با حمایت‌های فرهنگی خیرین محترم، فعالیت این کاروان‌ها با پوشش منطقه‌ای گسترده و خدمات متنوع استمرار داشته باشد و راه‌اندازی کتابخانه‌ سیار نیز از برنامه‌های این اداره‌کل در راستای توسعه عدالت فرهنگی می‌باشد؛ که با توجه به حل مسائل قانونی، پس از طی مراحل، راه اندازی خواهد شد.

معصومی با اشاره به برپایی موکب «کتابخانه حسینی» در مرز تمرچین شهرستان پیرانشهر گفت: پیاده‌روی اربعین، رویداد عظیم فرهنگی و اجتماعی است و توفیق خدمت به زائرین حسینی، برای دومین سال متوالی نصیب ما شده است و موکب این اداره کل با ارائه خدمات مختلف فرهنگی ترویجی و با هدف پاسداشت و ترویج آئین بزرگ پیاده‌روی اربعین، خدمت رسانی فرهنگی، توجه به نیازهای مطالعاتی زائرین و محقق ساختن شور و شعور حسینی، میزبان زائرین به ویژه کودکان و نوجوانان خواهد بود و در این راستا، آماده جمع آوری هدایا و نذورات نقدی و غیرنقدی خیرین هستیم.

در ادامه علی آخوندیان، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز آذربایجان‌غربی ضمن تسلیت اربعین حسینی گفت: کتابخانه یک مکان عمومی و عام المنفعه است و کتابخانه‌سازی منشأ خیری ماندگار و برکت برای جامعه خواهد بود و خیرین با مشارکت در این امر، در مسیر توسعه علمی و فرهنگی جامعه حرکت می کنند.

وی افزود» با تبلیغات محیطی و گسترده و شناسایی خیرین زمینه توسعه و ارتقای کتابخانه‌های عمومی را باید فراهم کنیم.

به گزارش ایبنا؛ گزارش عملکرد مصوبات جلسه قبلی، برگزاری دومین جشنواره انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان، جذب خیر جدید برای مشارکت در ساخت کتابخانه خیرساز در شهرستان ارومیه مهم‌ترین محوریت‌های جلسه بود.

در ادامه، پیرامون محوریت‌های جلسه بحث و تبادل نظر شد و مسائل و پیشنهادات بررسی شد و مشارکت مالی خیرین در موکب کتابخانه حسینی اداره کل کتابخانه‌های عمومی در مرز تمرچین، برگزاری دومین جشنواره خیرین در سال‌جاری از مهم‌ترین مصوبات جلسه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها