شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
برگزاری محفل قرآنی «نسیم وحی» در کتابخانه امام حسین (ع) زنجان

زنجان- معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: محفل قرآنی «نسیم وحی» در کتابخانه امام حسین (ع) زنجان برگزار می‎‌شود.

حسین رحمانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان افزود: در راستای استفاده بیشتر از فضای فرهنگی کتابخانه‌های عمومی استان برگزاری محافل ادبی و فرهنگی در این مکان‌‎ها افزایش یافته است.
 
وی با اشاره به اینکه هریک از کتابخانه‌های عمومی به تناسب امکانات و فضایی که در اختیار دارند، میزبان محافل فرهنگی، هنری و مهارتی هستند.
 
معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه از اوایل ماه محرم برگزاری محافل قرآنی «نسیم وحی» در کتابخانه عمومی امام حسین (ع) آغاز شده است، اضافه کرد: هدف از برگزاری این محفل  آشنایی و بهره‌گیری از معارف اصیل اسلامی-قرآنی و تفکر و تدبر در آیات الهی است.

رحمانی‌زاده همچنین از برگزاری ک کارگاه آموزشی «طراحی و نقاشی روی پارچه» خبر داد و گفت: با توجه به موضوع آموزشی کارگاه این مورد در کتابخانه عمومی روستای دیزج آباد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تابستان امسال برای نخستین بار دوره آموزشی فیروزه‌کوبی روی مس هم در زنجان برگزار شد، اضافه کرد: دوره آموزشی «فیروزه کوبی روی مس» به منظور حمایت از کسب ‌وکارهای کوچک و خانگی در راستای همایش بین‌المللی «کتابخانه‌ های عمومی و کسب‌ و کارهای کوچک» با مشارکت میراث فرهنگی به میزبانی کتابخانه عمومی سید سجاد و سیده فاطمه موسوی برگزار شد.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه در این روزها کتابخانه‎های عمومی روزهای پررونقی را می‌گذرانند و تقریبا در همه کتابخانه‌ها برنامه ویژه‌ای در حال اجراست، افزود: در حاضر حاضر 5 باب کتابخانه عمومی میزبان دوره‌های آموزشی نویسندگی خلاق هستند.

رحمانی‌زاده گفت: کتابخانه‌های مورد نظر این طرح کتابخانه روستایی هدایت، امیرکبیر، بقیه‌الله، ابوعلی سینا و شهدای شهر دندی است که خوشبختانه برگزاری دوره با استقبال خوبی مناطق محروم و روستایی مواجه شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها