جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «آفتاب در مصاف»

زنجان- رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان زنجان گفت: مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «آفتاب در مصاف» به مناسبت اربعین حسینی برگزار می‌شود.

سیروس نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی مسابقه کتابخوانی ویژه مخاطبین کتابخانه‌های عمومی شهرستان زنجان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مسابقه کتابخوانی از کتاب آفتاب در مصاف (گزیده بیانات مقام معظم رهبری درباره واقعه عاشورا) ویژه عموم مخاطبین برگزار می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان زنجان با بیان اینکه کتاب مصاف در ارتباط با بیانات مقام معظم رهبری درباره واقعه عاشورا و قیام سیدالشهدا (ع) است، اضافه کرد: این کتاب در شش فصل «کلیات»، «امام حسین علیه‌السلام»، «عاشورا»، «یاران عاشورا»، «دشمنان عاشورا» و «زیارات و ادعیه» گردآوری شده است.

وی با اشاره به اینکه سوالات طرح شده برای مسابقه نیز درباره فصول مختلف این کتاب و تبیین اهداف قیام عاشوراست، افزود: به 5 نفر از افرادی که موفق شوند به سوالات پاسخ صحیح دهند؛ جوایزی به قید قرعه اهدا خواهد شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان زنجان درباره مهلت شرکت در مسابثه نیز گفت: طبق زمان‌بندی شرکت در مسابقه از 25 مرداد آغاز شده و تا 25 شهریور ادامه خواهد داشت و شیوه شرکت در این مسابقه در سایت اداره کل کتابخانه‌های عمومی درج شده است.

نعمتی در ادامه به سایر برنامه‎های این اداره در ایام تابستان اشاره کرد و گفت: به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و کودکان کلاس‌های قصه‌گویی، شاهنامه‌خوانی، شعرخوانی، مثنوی‌خوانی و نمایش خلاق برگزار می‌شود.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان زنجان افزود: همچنین مسابقات مختلف کتابخوانی، کلاس‌های آموزش قرآن و نقاشی در کتابخانه‌های عمومی زنجان در طول تابستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی زنجان با استقبال خوب اعضای کتابخانه‌ها و مردم مواجه شده است، اظهار کرد: در همه کتابخانه‌های زیر پوشش برنامه‌های تابستانی برگزار می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها