پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
قصه‌گویی ابزاری ارزشمند و مؤثر در تعلیم و تربیت است

زنجان-مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: قصه‌گویی ابزاری ارزشمند و مؤثر در تعلیم تربیت است.

حجت‌الاسلام علیرضا عیسی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: فراخوان بیست ‌و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «با قصه لبخند بسازیم» منتشر شده است.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این جشنواره عمومی‌سازی و مردمی‌سازی قصه‌گویی در اقشار مختلف جامعه، فضاسازی و ارتقای ظرفیت قصه‌گویی به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی است، گفت: این جشنواره در سه بخش «مدرن و کلاسیک»، «آیینی سنتی»، «زبان اشاره» و « 90 ثانیه‌ای» برگزار می‌شود.

عیسی‌خانی با بیان اینکه قصه‌گویی تاریخ دیرینه‌ای در کشور دارد، افزود: خوشبختانه استعدادهای خوبی در این حوزه در سطح کشوری و استانی فعال است.

عیسی‌خانی با اشاره به اینکه برای پرورش و کشف استعدادهای برتر در این حوزه بخش قصه‌گویی خانوادگی در قالب ویدئوی 90 ثانیه‌ای هم در نظر گرفته شده است، گفت: در این ویدئو شرکت کنندگان برش یا بخشی از زندگی و خانواده خود را روایت می‌کنند که مخاطب آن عموم مردم هستند.

وی با بیان اینکه در استان زنجان در بحث قصه‌گویی فعالیت‌های مختلفی انجام شده و به صورت مستمر کلاس‌های قصه‌گویی در حال برگزاری است، افزود: خوشبختانه انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری یکی از انجمن‌های فعال استان است و طبق برآورد صورت گرفته در حدود 80 نفر عضو دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به برخی از کلاس‌های برگزار شده در حوزه قصه‌گویی بیان کرد: برگزاری کارگاه قصه‌گویی ویژه با موضوع قصه‌های قرآنی و برگزاری کارگاه قصه‌گویی ویژه مربیان مهدهای کودک، آموزش قصه‌گویی به مادران اعضای کانون‌های پرورش فکری از دیگر اقداماتی است که در کانون انجام شده است.

عیسی‌خانی با تأکید بر اهمیت قصه‌گویی در تربیت کودکان گفت: قصه‌گویی ابزاری ارزشمند و مؤثر در تعلیم تربیت است که با استفاده از آن علاوه بر آموزش غیرمستقیم به جای امر و نهی کردن که چندان هم نتیجه‌بخش نیست، استفاده کرد و آینده را ساخت.

وی با اشاره به اینکه قصه در زندگی کودکان همچون یک رسانه عمل می‌کند، اضافه کرد: برگزاری جشنواره، فقط انگیزه‌بخشی است به کسانی که در این راه به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها