سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
هزینه 500 میلیونی مسابقات قرآن کریم زنجان از محل عواید موقوفات تأمین شد

زنجان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به راهیابی 14 نفر از شرکت کنندگان مسابقات قرآن کریم اوقاف به مرحله کشوری گفت: هزینه برگزاری مسابقات قرآن کریم در شرایط کنونی 500 میلیون تومان است که همه این هزینه از محل عواید موقوفات تأمین شد.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در راستای ترویج فعالیت‌های قرآنی مسابقات قرآنی به صورت سالانه در کشور و در سطح استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات در سه رده شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود، اضافه کرد: در مرحله شهرستانی این مسابقات با حضور یک هزار و 200 نفر برگزار شد که با رای داوران 66 نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه 14 نفر از برگزیدگان بخش استانی به مرحله کشوری راه پیدا کردند، گفت: امیدواریم مطابق سنوات گذشته شاهد درخشش نفرات اعزامی از زنجان باشیم.

وی در ادامه به مشکل نبود بودجه دولتی برای برگزاری این مسابقات اشاره کرد و افزود: هزینه برگزاری مسابقات قرآن کریم در شرایط کنونی 500 میلیون تومان است که همه این هزینه از محل خیرات و مبرات تامین شده است.

کرمی با اشاره به اینکه اوقاف توجه ویژه‌ای به برنامه‌های قرآنی دارد و علاوه بر مسابقات قرآنی برنامه‌های دیگری نیز در این حوزه اجرا می‌کند، گفت: قطعا حضور خیرین و واقفان در این حوزه اجرای برنامه‌های قرآنی را بیشتر خواهد کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه بیش از ۶۵ درصد موقوفات در استان زنجان با نیت روضه‌خوانی و تعزیه‌داری بوده که نیاز است ولی قرآن اصل است، افزود: با این حال از لحاظ موقوفات منابع قرآنی در استان زنجان ضعیف هستیم.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمی، هنری، فرهنگی و قرآنی ترویج مفاهیم قرآنی، ایجاد دارالقرآن‌ها و مدارس قرآنی، تولید محصولات قرآنی، تربیت مربی و حافظ قرآن کریم، حمایت از نخبگان و مؤسسات دانش بنیان از جمله موارد هزینه‌کرد موقوفات فرهنگی است.

کرمی با دعوت از واقفین برای انجام وقف در حوزه قرآنی بیان کرد: کم شمارترین نیات موقوفات مربوط به قرآن است که در کل استان کمتر از 2 درصد موقوفات را به خود اختصاص داده است و امیدواریم در آینده شاهد افزایش وقف در حوزه قرآنی باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با تأکید بر انجام وقف مشارکتی در حوزه قرآن گفت: قطعا این نوع وقف راهکار مناسبی برای افزایش موقوفات در حوزه قرآن است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها