چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
کتاب مجموعه داستان «مسافران تاریخ ایران» در بجنورد منتشر شد

خراسان شمالی- مدیر موسسه انتشاراتی زبان علم گفت: کتاب مجموعه داستان «مسافران تاریخ ایران» با مشارکت جمعی معلمانی از سراسر کشور تهیه، تدوین و به چاپ رسید.

حمید خسروی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد گفت: کتاب مجموعه داستان « مسافران تاریخ ایران » با مشارکت و به قلم بیش از ۵۰ معلم مقطع ابتدایی از ۱۶ استان کشور به همت انتشارات زبان علم در خراسان شمالی به چاپ رسید.
 
وی با اشاره به هدف تهیه، تدوین و چاپ این کتاب، خاطرنشان کرد: این مجموعه داستان با هدف معرفی تاریخ ایران به کودکان و نوجوانان تالیف شده است.
 
خسروی افزود: کتاب مجموعه داستان «مسافران تاریخ ایران » در پنج جلد به همت مدرسان تولید محتوای آموزشی کشور و با تالیف این گروه به چاپ رسیده است.
 
وی با بیان اینکه این مجموعه پنج جلدی، شامل ۲۷ داستان است، گفت: با معرفی دوره‌های تاریخی ایران از دوران قبل از تاریخ تا امروز و با نگاهی به آینده نگاشته شده است.
 
خسروی خاطر نشان کرد: این مجموعه پنج جلدی در قطع رقعی ویژه گروه سنی «ج و د» است.
 
مدیر انتشارات زبان علم در ادامه تصریح کرد: جلد اول این کتاب با نام « کتاب اسرار آمیز » با بازنویسی راحله زارع زاده مهریزی از استان قم ، آزاده فرزادپور از استان خراسان شمالی و با پژوهش آتنا اسدی (البرز)، سیده سکینه شعبانی (خراسان شمالی)، فاطمه خسروی (کرمان)، فواد تقی زاده (کرمان) و ویراستاری فاطمه شیخ محسنی (فارس)، همچنین تصویر سازی حامد شاکریان (خراسان شمالی)، طاهره جاویدفر (سمنان) و صفحه آرایی پرستو برائی ونینه (کردستان) و طراحی جلد راحیل باصولی (بوشهر) در ۳۴ صفحه تدوین شده است.
 
جلد دوم این کتاب نیز با نام «جام جهان بین » با بازنویسی توسط محدثه شاه میرزایی (تهران)، حکیمه اسدلو (آذربایجان غربی) و پژوهش ریحان خدایاری (ایلام)، اکبر دهقان قهفرخی (چهارمحال و بختیاری)، صفورا رنجبر پازوکی (تهران)، همچنین ویراستاری مریم میرقادری (تهران) و تصویر سازی آذر عباسپور (فارس)، افسانه ساری جالی (آذربایجان غربی)، زهرا کرمانی (تهران) با صفحه آرایی عاطفه اسماعیلی (خراسان شمالی) و طراحی جلد حسین بیات (قم) در ۳۴ صفحه به چاپ شد.
 
جلد سوم این کتاب با نام « قالیچه ی پرنده » با بازنویسی حسین قربانی (خراسان شمالی)، پروین هادیان قهدریجانی (اصفهان) پژوهش خدیجه قنبری (ایلام)، شمسی رستمی (کهکیلویه و بویر احمد)، آرمین کریم خانی (کردستان)، همچنین ویراستاری زهره سادات داودی سمیرمی (اصفهان) و تصویر سازی فرزانه حاجتی کتج (کهکیلویه و بویر احمد)، سمیه زرینکلاه (فارس)، راضیه حاجیان حسین آبادی (اصفهان) با صفحه آرایی مریم زردپور (تهران) و طراحی جلد آسیه یوسفی وردنجانی (قم) در قالب ۳۵ صفحه است.
 
جلد چهارم این کتاب با نام « مسافر تاریخ » با بازنویسی داستان توسط بهاره نامداری (فارس)، زینب جامعی (سمنان) و پژوهش منیره سادات کریمی (سمنان)، محبوبه جوادی (گیلان)، فاطمه محمدی (ایلام)، همچنین ویراستاری فاطمه شاه جمالی (قم) و تصویر سازی سمیه مهدیزاده قوهه (تهران)، مریم تقی پور (سمنان) با صفحه آرایی غنچه پرویز (آذربایجان غربی) و طراحی جلد زهرا کریمی (ایلام)در قالب ۲۹ صفحه به چاپ رسید.
 
جلد پنجم این کتاب با نام «سفر پایانی» با بازنویسی داستان توسط عاطفه چهاردولی (قم)، عاطفه نعمتی (خراسان شمالی) و پژوهش فاطمه ستاری دستنایی (چهارمحال و بختیاری)، حکیمه فتحی (کهکیلویه و بویر احمد) ، محدثه نورانی (خراسان شمالی)، همچنین ویراستاری سیده سهیلا طاهری (ایلام) و تصویر سازی مرجان خیراندیش (تهران)، مرضیه آریامنش (خراسان شمالی)، زهرا گریوانی (خراسان شمالی) و با صفحه آرایی زهرا کرمانی (تهران) و طراحی جلد رویا رنجبر (تهران) در قالب ۲۹ صفحه به چاپ رسید.
 
خسروی بیان کرد: مولفان این کتاب به منظور انجام رویکردی جدید در حوزه کتابخوانی در حال تولید انیمیشن داستان‌های این کتاب هستند تا در قالب « کیوآرکد » خوان قابلیت نمایش انیمیشن‌ها را برای این کتاب‌ها فراهم سازند.
 
وی در پایان افزود: در راستای معرفی این کتاب همچنین بسته‌ی دفتر شامل دفتر نقاشی، مشق و یادداشت نیز با طرح جلد این کتاب ها تهیه شده است؛ و این معلمان در نظر دارند با درآمد حاصل شده از فروش این مجموعه کتاب داستانی و دفاتر و همکاری خیرین، یک مدرسه بسازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها