دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
برگزاری شب شعرعاشورایی و شهدایی «خون خدا» در هرات

یزد - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هرات از برگزاری شب شعر عاشورایی درآستانه دهه سوم ماه محرم، با مشارکت شاعران هرات و مروست در شهرستان هرات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، کرامت عطایی ضمن گرامیداشت ایام شهادت سالار شهیدان گفت: درآستانه دهه سوم ماه محرم و همچنین روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم مراسم شب شعر « خون خدا» در هرات برگزار می‌شود.
 
وی افزود: این مراسم با همکاری قرارگاه شهید ابراهیم هادی، اداره کتابخانه‌های عمومی و مشارکت شاعران هرات و مروست برگزار می‌شود.
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هرات ادامه داد: هدف از برگزاری این مراسم اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورایی و به تصویر کشیدن حادثه عاشورا با زبان و بیان شعر است زیرا بی‌تردید شعر را می‌توان یکی از برجسته‌ترین و تأثیر گذارترین حوزه‌های فرهنگی و هنری قلمداد کرد.
 
عطایی افزود: معرفی توانمندی‏‌های ادبی شاعران محلی و مذهبی، شناسایی و هدایت شاعران توانمند در دو شهرستان هرات و مروست یکی دیگر از هدف‏‌های برگزاری این شب شعر است.
 
وی در پایان گفت: این شب شعر ۱۶ مرداد بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه صاحب الزمان (عج) وکنار قبور مطهر شهدا برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط