شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
کتاب «مهمان‌نوازی اقوام ایران» در ایلام رونمایی شد

ایلام- آئین رونمایی از کتاب «مهمان‌نوازی اقوام ایران» تالیف صیدمحمد درخشنده در کتابخانه عمومی پروین اعتصامی ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، آئین رونمایی از کتاب «مهمان‌نوازی اقوام ایران» با حضور صیدمحمد درخشنده، مؤلف کتاب، مرضیه فتاحی، مسئول کتابخانه پروین اعتصامی شهر ایلام و جمعی از علاقه‌مندان و اعضای کتابخانه برگزار شد.

در این مراسم درخشنده ضمن تقدیر از اقدام فرهنگی کتابخانه پروین اعتصامی، به معرفی کتاب پرداخت و گفت: آئین مهمان‌نوازی همیشه در میان تمام اقوام ايرانی، ايلات، عشاير، شهرها و بخش‌ها وجود داشته و رسم مهمان‌نوازی در میان اقوام ایرانی به صورت كاملاً ايرانی و آبرومندانه به جا آورده می‌شود.
 
وی ادامه داد: در این كتاب، احترام به مهمانان، آراستگی و تميز نگه‌داشتن محل مهمانی، مهمان‌ نوازی، هدیه و سوغاتی به مهمان، به استقبال مهمان رفتن، بدرقه مهمان و نيز آداب و معاشرت ايرانی‌ها اشاره شده است.
 
 
در ادامه  از این کتاب پژوهشی رونمایی شد.
 
به گزارش ایبنا، كتاب مهمان‌نوازی اقوام ايران در سال 1401،در 282 صفحه در 5 فصل شامل مختصری از تاريخ و جغرافيای ايران،مهمان‌نوازی در فرهنگ ايرانی، مهمان‌نوازی ايرانی‌ها به استناد بعضی از سفرنامه‌ها، تعاريفی از مهمان‌نوازی در نواحی مختلف ايران و هم‌چنين اشاراتی به نوع مهمان‌نوازی از ديدگاه قومی در استان ها، توسط صيدمحمد درخشنده، تأليف و در انتشارات درخشنده، به عنوان پنجاه‌ویکمین اثر این نویسنده و پژوهشگر پیشکسوت ایلامی، منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها