سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
کتاب قلب فرهنگی جامعه است

آذربایجان‌غربی-مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: کتاب قلب فرهنگی جامعه است و فراهم کردن زمینه مطالعه برای تک تک افراد جامعه از طریق فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از جمله اهداف طرح «پایتخت کتاب» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، علیرضا نوروزی صبح سه‌شنبه در بازدید از کتابخانه‌های بامداد امید بالو و قولنجی شهرستان ارومیه، گفت: فراهم کردن زمینه مطالعه برای تک تک افراد جامعه و افزایش دانش و معلومات عمومی مردم از طریق فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از جمله اهداف طرح «پایتخت کتاب» هستند.

نوروزی از اعلام آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای ترویج کتابخوانی در حوزه کودکان و نوجوانان خبر داد و افزود: همکاری در اجرا و برگزاری طرح «پایتخت کتاب» در ارومیه و تشکیل کارگروه بررسی طرح‌های سازنده و مفید کتابخوانی در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار دارد.
 

محمدپور، مسئول کتابخانه بامداد امید بالو،  نبز در این دیدار گفت: این کتابخانه از سوی موسسه بامداد امید صبا که غیردولتی و مردم نهاد است از سال 97 در روستای بالو ایجاد شده است.

وی افزود: در این کتابخانه 7 هزار و 150 جلد کتاب موجود و 847 نفر عضو دارد که بیشتر اعضا کودکان و نوجوانان هستند.

محمدپور ادامه داد:  همچنین در کنار امانت کتاب، برگزاری کلاس‌های مهارت‌های زندگی، آموزش خانواده و کسب و کار، کاروان‌هایجهادی در مناطق کم‌برخوردار از جمله فعالیت‌های دیگر است که بصورت رایگان هستند.
وی افزود: حمایت از دانش‌آموزان کم بضاعت و خانواده‌های آنها را هم در دست اجرا داریم.

محمدپور ادامه داد: همچنین 19 هزار و 604 جلد کتاب که در این کتابخانه داریم که از این تعداد 4 هزارو 450 جلد کودک و نوجوان 982 جلد نشریات هستند و سال گذشته نیز حدود  875 جلد کتاب امانت داده شده است.
 

مسئول کتابخانه قولنجی ارومیه نیز در این دیدار با بیان اینکه در این کتابخانه نیز 401 نفر عضو هستند، گفت: کل اعضا است که از این تعداد 178 مرد و 223 نفر زن بوده و از کل اعضا 360 رده سنی بین 2 تا 20 سال دارند.

خسروی طرح‌های «دخترانه‌ها»، «انگشت جادویی من»، «با هم بخوانیم»و «پایان قصه چی باشد» را از جمله طرح‌های عنوان کرد که سال گذشته برای پایتخت کتاب مطرح شده بود.

به گزارش ایبنا، تجلیل از مسئولین کتابخانه‌ها و اهدای کتاب به کودکان و نوجوانان از جمله دیگر برنامه‌های این بازدید بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها