دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
«حلقه مطالعات روایت پیشرفت» برگزار می‌شود

«حلقه مطالعات روایت پیشرفت» شامل مطالعه گروهی و نشست هفتگی بررسی کتاب‌های روایت پیشرفت برگزار می‌شود.

وحید نصیری‌کیا، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌‌(ایبنا)، با معرفی برنامه «روایت پیشرفت»  گفت: انجمن روایت پیشرفت با هدف معرفی و گسترش جامعه مخاطبان آثار حوزه روایت پیشرفت، برنامه «حلقه مطالعات روایت پیشرفت» را تابستان 1402 برگزار می‌کند، در این طرح که با محوریت کتاب‌های روایت پیشرفت اجرا می‌شود، شرکت‌کنندگان، به شکل گروهی، کتاب‌ها را مطالعه می‌کنند و در نشست‌های هفتگی درباره آن بحث و تبادل نظر می‌کنند.
 
وی افزود: این طرح در تهران، حضوری با ظرفیت محدود برگزار می‌شود و برای علاقه‌مندانی که در تهران سکونت ندارند یا امکان شرکت حضوری در این طرح را ندارند، امکانی تدارک دیده شده است تا امکان مشارکت غیرحضوری داشته باشند.
 
نصیری‌کیا با بیان اینکه انجمن روایت پیشرفت که یک انجمن مستقل و مردمی است، عنوان کرد: یکی از برنامه‌های ترویجی این انجمن برگزار جایزه کتاب روایت پیشرفت است، هدف اولیه این است که کتاب‌های برگزیده ادوار گذشته و آثار نامزد دوره جدید، مطالعه شوند.
 
وی با بیان اینکه برای این حلقه هشت کتاب انتخاب شده است، توضیح داد: کتاب‌های «شریان مکران»، «ساخت ایران»، «رودخانه ماهی و نهنگ»، «سطح عمیق»، «عملیات احیا»، «چوکان حمینی»، «سخت شیرین» و «دوربرگردان» برای این حلقه انتخاب شده‌اند.
 
نصیری‌کیا با بیان اینکه این آثار در هشت جلسه خوانده خواهد شد، گفت: تجربه ثابت کرده که جمع‌خوانی و آگاهی از نظرات دیگران درباره کتاب‌ها زوایای جدیدی از یک کتاب برای مخاطب به نمایش می‌گذارد و در این کار فواید زیادی نهفته است، آشنایی با کتاب‌های روایت پیشرفت و دست یافتن به درکی فراتر از درک شخصی از کتاب و سوژه‌های آن‌ها نخستین و مهم‌ترین هدفی است که این طرح دنبال می‌کند.
 
وی با طرح این موضوع که فراخوان سومین جایزه کتاب پیشرفت نیز به زودی منتشر خواهد شد، عنوان کرد: در این جایزه کتاب‌هایی که پیشرفت ایران را در زمینه‌های فناوری، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، حکمرانی و دفاعی امنیتی روایت می‌کنند، بررسی، رصد، ارزیابی و تقدیر می‌شوند.
 
وی همچنین از اضافه شدن قسمت داوری مردم به این جایزه کتاب پیشرفت خبر داد و گفت: امسال برای درگیر شدن و آشنا شدن مردم با این آثار و حضور آن‌ها در نشست‌های هفتگی این بخش به جایزه اضافه شده است تا آثار برتر از نگاه مردمی نیز انتخاب شوند.
 
به‌گفته نصیری‌کیا، تاکنون 50  اثر برای بررسی در هیات انتخاب رسیده و پس از انتشار فراخوان، ناشران و نویسندگان می‌توانند تا پایان شهریور‌ماه آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند و طی مراسم اختتامیه در بهمن‌ماه به برگزیدگان جوایز اهدا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها