شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
حضور 5 هزار و 300 دانش‌آموز در جشنواره کتابخوانی« دانایی، توانایی»

زنجان- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به حضور 5 هزار و 300 دانش‌آموز در جشنواره کتابخوانی« دانایی، توانایی» گفت: مطالعه کتاب موجب افزایش سطح بالاتری از خلاقیت و کنجکاوی علمی در بین دانش‌آموزان می‌شود.

حسین میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: مرحله آموزشگاهی جشنواره « دانایی، توانایی» با شرکت بیش از 5 هزار و 339 نفر دانش‌آموز زنجانی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه برگزیدگان مرحله آموزشگاهی به مرحله منطقه‌ای راه یافتند، اضافه کرد: مرحله منطقه‌ای جشنواره «دانایی، توانایی» با مشارکت یک هزار و 722 نفر از دانش‌آموزان استان زنجان در 14 منطقه آموزشی و پرورشی در گروه‌های مختلف تحصیلی برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: مرحله منطقه‌ای جشنواره «دانایی، توانایی» با حضور دانش‌آموزان دختر و پسر به صورت متمرکز منطقه‌ای برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله منطقه‌ای کتاب «رد پای پدر» برای پایه‌های اول و دوم ابتدایی، کتاب «روزی که پنجره دنیایش را دید» برای پایه‌های سوم و چهارم ابتدایی، کتاب «مربای شیرین» برای دانش‌آموزان پنجم و ششم ابتدایی، کتاب «مسافر هشتم» برای دانش‌آموزان دوره اول متوسطه و کتاب «ابوعلی سینا» برای شرکت‌کنندگان دوره دوم متوسطه در نظر گرفته شده بود که بر اساس همین موضوع دانش‌آموزان برگزیده معرفی شدند.

میرزایی تصریح کرد: از بین این شرکت‌کنندگان نفرات اول تا سوم پایه‌های پنجم و ششم ابتدایی و دوره‌های متوسطه اول و دوم به مرحله استانی معرفی خواهند شد و رقابت دانش‌آموزان در پایه‌های اول تا چهارم ابتدایی با معرفی برگزیدگان در این مرحله پایان پیدا می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: جشنواره دانایی توانایی به صورت فرایندی است و در مراحل مدرسه‌ای تا استانی صورت می‌گیرد و هدف از اجرای آن ارتقای سرانه مطالعه در بین نوجوانان و دانش‌آموزان در کانون مهم جامعه یعنی خانه و مدرسه است.

میرزایی با بیان اینکه خواندن و مطالعه کتاب موجب افزایش سطح بالاتری از خلاقیت و کنجکاوی علمی در بین دانش‌آموزان می‌شود، اضافه کرد: گسترش فرهنگ مطالعه، ایجاد انگیزه برای مطالعه بیشتر کتاب‌های غیر درسی در بین دانش‌آموزان و پرکردن اوقات فراغت از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها