پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
برگزاری جشنواره «حوا» با ۲۸ فیلم در ساری

مازندران – برگزاری جشنواره حوا در مازندران و بازدید مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان از کتابخانه آیت‌الله روحانی بابل، بخشی از اخبار فرهنگی و هنری مازندران است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در ساری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: به مناسبت گرامیداشت و تکریم خانواده، استان مازندران در کنار ۱۲ استان دیگر از جمله خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، اصفهان، فارس، همدان، قم، قزوین، کرمانشاه، گلستان، گیلان، البرز و تهران میزبان نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حوا است.
 
احسان آهنگر اظهار کرد: فیلم‌های این جشنواره در چهار سانس و در بخش‌های سینمایی با سه فیلم، کوتاه داستانی ۱۵ فیلم و مستند با ۱۰ فیلم در مجموع ۲۸ فیلم از ساعت ۱۵ تا ۲۳ در روزهای برگزاری جشنواره بر روی پرده سینما می‌رود.
 
وی اشاره به شعار جشنواره «ما پای خانواده ایستاده‌ایم»، افزود: این جشنواره در موضوعات حوزه‌های زن و خانواده، نقش زنان در جامعه، فرصتی برای شناسایی استعدادها، توانایی‌ها و خلاقیت جوانان در قالب تولیدات سینمایی جدید است.
 
آهنگر تصریح کرد: یکی از اهداف این جشنواره مشارکت جامعه فرهنگی و هنری در امر ترویجی و تبلیغی ارزش‌ها و باورها نسبت به حوزه زنان و خانواده در جامعه است.
 
مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی مازندران خاطر نشان کرد: اکران آثار جشنواره حوا برای مردم و علاقه‌مندان رایگان است.

برگزاری کارگاه و نشست صمیمی نقش حجاب و زن در استحکام خانواده

به منظور گرامیداشت هفته‌ عفاف و حجاب و ترویج و گسترش این فرهنگ در جامعه، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، کارگاه آموزشی و نشست صمیمی نقش حجاب و زن در استحکام خانواده را با محوریت خوانش کتاب «ترگل» در کتابخانه‌های عمومی مرکزی شهرستان‌های استان اجرا می‌کند.

این برنامه که با حضور اعضای کتابخانه‌ها، کتابداران و علاقه‌مندان برگزار می‌شود، شامل مباحث تأثیر عفاف و حجاب در جامعه، دلایل علمی و روانشناسی پوشش و حجاب با تکیه بر خوانش کتاب ترگل، اشاره به نقش تربیتی و اساسی زن در استحکام بنیاد خانواده، احترام به حقوق زنان و تأکید بر ضرورت حفظ ارزش آنها به عنوان پایه‌ امنیت و آسایش خانواده و در نهایت جامعه و نظیر اینها است.

این کارگاه ویژه‌ بانوان جوان و بزرگسال بوده و از 21 تیر ماه در حال برگزاری است و تا 24 تیرماه 1402 ادامه دارد.

بازدید مدیرکل کتابخانه‌های مازندران از کتابخانه‌ی عمومی آیت‌الله روحانی بابل

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در بازدید از کتابخانه‌ آیت‌الله روحانی بابل، با کتابداران، مسئول کتابخانه و رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرد و ضمن بررسی مشکلات کتابخانه از برنامه‌های فرهنگی، کتابخوانی و دوره‌های آموزشی در حال اجرای آن مطلع شد.

سکینه خاتون مهدیان‌پور از پروژه‌های کتابخانه‌ نیمه‌تمام آبادیان، درزی‌کلا شیخ، اَمین‌آباد و اَله‌چال شهرستان بابل، بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند پیشرفت کار و موانع موجود بر سر راه توسعه و تکمیل آنها قرار گرفت.


پروژه‌ کتابخانه‌ آبادیان، ساختمان سه‌طبقه بوده که در سال 1392 احداث شده و زیربنای 750 مترمربع دارد و درحال حاضر پیشرفت فیزیکی آن 30 درصد است. سایر پروژه‌های کتابخانه‌ی درزی‌کلا، اَمین‌آباد و اَله‌چال در سال 1391 احداث شدند و به ترتیب زیربنای 400، 290 و 370 مترمربع دارند و وضعیت پیشرفتشان تاکنون 15، 70 و 80 درصد بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها