چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸
قلم محمدعلی نیک پیام همواره در خدمت انقلاب بوده است

گلستان- ویراستار برخی از آثار محمدعلی نیک پیام درباره او گفت: محمدعلی نیک پیام نویسنده‌ای پرکار و انقلابی بوده و قلمش همواره در خدمت انقلاب و اهل بیت(ع) بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، در نشست اهل‌قلم و آیین تجلیل از محمدعلی نیک پیام، نویسنده متعهد و انقلابی استان گلستان که ظهر چهارشنبه برگزار شد. محمد نسرکانی، ویراستار برخی از آثار این نویسنده گلستانی، ضمن تبریک روز قلم، گفت: محمدعلی نیک پیام سال‌ها است که بدون هیاهو و با جدیت فراوان آثار متعددی را تألیف و منتشر کرده است.

وی افزود: محمدعلی نیک پیام؛ نویسنده‌ای پرکار و انقلابی در عین گمنامی است که متأسفانه هنوز بسیاری از مردم حتی در استان گلستان او را نمی‌شناسند.

نسرکانی ادامه داد: اگر فردی چون نیک پیام مثلاً تهرانی بود و یا اهل حضور مستمر در مجامع و رویدادها بود، شاید بیش از اکنون او را می‌شناختند، اما او هیچ‌گاه این‌گونه نبوده اما همه ما می‌دانیم که قلمش همواره در خدمت قرآن و اهل‌بیت، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

وی سپس با اشاره به برخی از آثار نیک پیام و دانش و اشراف وی به موضوعاتی که در کتاب‌هایش بدان پرداخته است، گفت: برپایی چنین مراسم‌هایی به ذات ارزشمند بوده و امیدوارم در کنار یکدیگر بتوانیم چهره‌های پرتلاشی چون محمدعلی نیک پیام را به‌خوبی به نسل جوان امروزی معرفی کنیم.



در ادامه مراسم، معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان نیز ضمن تبریک روز قلم، درباره هدف از برپایی این مراسم، گفت: وجود چهره‌های گمنام یا کم شناخته‌شده درعین‌حالی که بسیار پرتلاش اند و آثار متعددی از خود به‌جا گذاشته‌اند، ما را بر آن داشت که به این افراد توجه نشان دهیم و با برگزاری چنین مراسم‌هایی در عین قدردانی و تکریم ، بتوانیم تلاش و جدیتشان را به‌عنوان الگویی عملی به جوانان امروزی معرفی کنیم.

الهام متین در ادامه افزود: قدم و قلم‌زدن در راه ارزش‌های ایرانی و اسلامی و ترویج آموزه‌های قرآن کریم و اهل‌بیت (ع) و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، امری نیکو و پسندیده است که چهره‌ای چون محمدعلی نیک پیام در میدان عمل بدان توجه نشان داده که واقعاً جای قدردانی دارد.

سپس محمدعلی نیک پیام نیز در این مراسم، گفت: علاقه به مطالعه و حوزه دین و نوشتن، من را در مسیری قرار داد که در ابتدا تصور نمی‌کردم حاصل آن به نگارش ۵۳ جلد کتاب منجر شود.

وی سپس ضمن تبریک روز قلم و قدردانی از تمامی افرادی که در این مسیر او را یاری رساندند، افزود: تا به امروز مجموعه‌های مختلفی از بنده دعوت کردند تا در باب تاریخ انبیا و موضوعات قرآنی و اهل‌بیت عصمت و طهارت سعادت حضور و سخنرانی کنم و برپایی چنین مراسمی به من انگیزه مضاعفی برای ادامه مسیر بخشید.



در پایان این مراسم، به‌رسم ادب و تکریم، لوح و هدیه‌ای از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان تقدیم محمدعلی نیک پیام شد.

به گزارش ایبنا؛ محمدعلی نیک پیام، متولد 1335 شمسی در گرگان، نویسنده و پژوهشگر در زمینه علوم قرآنی، قصص انبیا و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و از وی تا به امروز آثاری چون جلوه‌هایی از قرآن، زندگینامه شهید سنگدوینی، قصص انبیا از آدم تا خاتم، گرگان قدمگاه امام حسن عسگری (ع) وزندگی نامه خاتم‌النبیین روانه بازار نشر شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها