شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
«سوغاتی کتاب» طرحی خلاقانه برای حجاج و زائران

یزد- گروه فرهنگی رهبر کتابخوانی کانون فرهنگی هنری مسجد مهدیه اشکذر به تازگی پویشی با عنوان «سوغاتی کتاب» راه‌اندازی کرده‌اند.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا):  در این پویش به زائران مشهد مقدس، عتبات عالیات و بیت الله الحرام توصیه می‌شود که به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، زائران کتاب تهیه کرده و از آن‌ها به عنوان سوغاتی استفاده کنند.

این پویش طرفداران زیادی را در بین خود داشته که به نوعی ترویج کتاب و کتابخوانی را به عنوان امری فرهنگی تلقی می‌کنند.

در این پویش کتاب‌هایی مانند کتاب‌های شهید مطهری از جمله آزادی معنوی، جاذبه و دافعه حضرت علی(ع) و همچنین حج و کتاب‌های دفاع مقدس تهیه شده و توسط بچه‌های مسجدی به خانواده‌ها تحویل داده می‌شود.
 
 

در این رابطه بعضی از حجاج اشکذری که هم اکنون در جریان سفر حج، از این طرح برای ترویج فرهنگ مطالعه استقبال کردند.

جمال دهقانی اشکذری مدیر کانون فرهنگی هنری مهدیه اشکذر  در این خصوص به ایبنا گفت: کانون فرهنگی هنری مهدیه اشکذر یکی از کانون‌های فعال و برتر در امر کتاب و کتابخوانی در استان یزد است.

وی افزود: این کانون فعالیت‌های ویژه‌ای در زمینه کتاب و کتابخوانی داشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به راه‌اندازی کتابخانه مسجدی، راه‌اندازی گروه رهبر کتابخوان، روز‌های کتابخوانی، قرائت خانه، پویش‌های کتابخوانی نام برد.

این مدیر کانون مسجد بیان کرد: ما سعی کرده‌ایم از کودکان تا بزرگسالان را در امر فعالیت‌های مسجدی دخیل کنیم و از این رو بسیاری از فعالیت‌های خود را با حضور اقشار مختلف برگزار می‌کنیم.

دهقانی اشکذری ادامه داد: در سنین جوانی و نوجوانی، دانش‌آموزان می‌توانند با حضور در مسجد و قرائت خانه از امکانات مختلف بهره‌مند شوند و در کنار آن نیز از کلاس‌های آموزشی استفاده می‌کنند.

وی گفت: اما تمامی هدف ما توجه به امر کتابخوانی در کنار کتاب‌های درسی است تا به نوعی کتابخوانی به عنوان سبد خانوار‌های ما قرار گیرد.


این مدیر کانونی بیان کرد: اما در کنار این برنامه‌ها، پویش‌های مختلفی را نیز برگزار کرده‌ایم که یکی از این پویش‌ها« سوغاتی کتاب» است که خوشبختانه مورد استقبال خانواده‌ها نیز قرار گرفته است.

وی گفت: این که زائر خانه خدا در بیت الله الحرام به یاد ما و پویش ما باشد امری بسیار خوشایند برای ما و اعضای گروه و کانون است و‌امیدواریم شاهد ترویج بیشتر این کار‌های خداپسندانه باشیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط