چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
شماره جدید ماهنامه‌های «سروش خردسالان» و «سروش کودکان» منتشر شد

شماره ۱۳۰ ماهنامه «سروش خردسالان» و شماره ۳۷۳ «سروش کودکان» ویژه فروردین‌ماه که حال‌وهوایی نوروزی دارند منتشر و عرضه شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «سروش خردسالان» و «سروش کودکان» به مدیر مسئولی اکبر حبیب‌اللهی و سردبیری منوچهر اکبرلو و علیرضا رحیمی حدادی تولید و منتشر می‌شوند. «سروش خردسالان» در ۱۲۹ شماره گذشته خود به آموزش مفاهیم اجتماعی، همدلی بین افراد و آموزش درست کردن کاردستی به خردسالان پرداخته است. شماره ۱۳۰ این ماهنامه با داستان‌هایی به عید نوروز، آشنایی خوراکی‌های سالم و مفید، اهمیت کنجکاوی و آشنایی با علامت‌های ورود بهار پرداخته است. طراحی جلد این شماره را نیره حاجی‌بیگلو انجام داده است.

در ادامه مروری خواهیم داشت بر مطالبی که در این شماره می‌خوانیم:
شعر «خدایِ مهربان» نوشته زهرا داوری که به موضوع شکرگزاری از خداوند می‌پردازد به خاطر تمام نعمت‌هایی که به ما داده: از جمله دو گنج گران‌بها به نام پدر و مادر، شعر «بهار اومده، خوش اومده» نوشته مریم اسلامی، شعر «کانگورو جون زود بپر!» نوشته شیلان صلاح و شعرهایی دیگر در این شماره به چاپ رسیده است.
کودکان در مطلب «مرخصی پفک‌ها» نوشته محمدصالح احمدی چهارده‌ساله با تغذیه درست و خوراکی‌های مفید و مضر آشنا می‌شوند. در هر شماره از ماهنامه سروش خردسالان بخشی وجود دارد با عنوان «اگه گفتی...؟» که معمایی را پیش روی خردسالان می‌گذارد.

همچنین معرفی کتاب «من چه کسی هستم؟»، «نمی‌دانم خانه‌ام کجاست؟» نوشته مریم لطفی‌زاده، قصه نمایشی «عمو پینه‌دوز» به نویسندگی و تصویرگری مقداد ساداتی، داستان «فضولی یا کنجکاوی؟» نوشته محمدصدرا محفوظی یازده‌ساله و شعر «رنگ بهار» سروده جعفر ابراهیمی را در این شماره می‌خوانیم.
این شماره از ماهنامه «سروش خردسالان» در ۳۲ صفحه و به بهای ۴۵ هزار تومان در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.
 
شماره ۳۷۳ ماهنامه «سروش کودکان» با سابقه طولانی انتشار در شماره فروردین‌ماه ۱۴۰۲ به عید نوروز، معرفی چند انیمیشن و داستان‌های برفی و ایران‌گردی پرداخته است. همچنین گشت‌وگذاری در استان کرمانشاه و معرفی مراکز دیدنی و صنایع دستی این استان داشته و کودکان را به خانه اسکیموها هم برده است.
طراحی جلد شماره ۳۷۳ ماهنامه «سروش کودکان» را تهمینه رنجبرسلیمانی انجام داده‌ است.
 
در ادامه مروری خواهیم داشت بر مطالبی که در این شماره می‌خوانیم:
شعر «هر جا گُل!» سروده محمود کیانوش به موضوع عید نوروز و توصیف ماه فروردین می‌پردازد. داستان «بهار و بهاره» نوشته منوچهر اکبرلو روایت‌گر ماجرای جذاب دختری به نام بهاره و پیرمرد گل‌فروش است و قصه «این‌جوری زیباترم!» نوشته امیرحسین جوشقان ۹ساله و علیرضا قربانی ۱۰ساله.

در بخش جعبه‌ی جادویی، با دو انیمیشن «جوانمردان» و «نئون و لئون» آشنا می‌شویم. همچنین در این قسمت دو پویانمایی «چارلی به مدرسه می‌رود» و «ماشین کوچولوها» معرفی شده‌اند. شایان فروزنده‌دل مطلب «کوه آتش‌فشان» را به آزمایش‌های علمی در آشپزخانه اختصاص داده است و معرفی مستند ایران‌گردی با عنوان «با ما به کرمانشاه بیایید!» نیز به معرفی استان کرمانشاه می‌پردازد.
 
شماره فروردین‌ماه ماهنامه «سروش کودکان» در ۴۸ صفحه و به بهای ۶۵ هزار تومان منتشر و عرضه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها