چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
ارئه خدمات ۳۵ مرکز کانون به کودکان و نوجوانان در ایام تابستان

آذربایجان‌غربی-مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی گفت: ۳۵ مرکز کانون اعم از ثابت و سیار آماده ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان در ایام تابستان هستند.

زهرا آبسوران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، با بیان اینکه کانون پرورش فکری بعد از گذشت بیست‌وچهار دوره برگزاری جشنواره قصه‌گویی در سطح ملی و بین‌المللی، موفق به ثبت ملی قصه‌گویی در پاسداری از میراث ناملموس ایران اسلامی شده است، گفت:  ۳۵ مرکز کانون اعم از ثابت و سیار آماده ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان در ایام تابستان هستند.

وی با بیان اینکه تابستان سال گذشته بیش از 600 کارگاه تخصصی برای علاقمندان کودک و نوجوان در استان برگزار شد، افزود: در هر کارگاه حداقل هفت تا ۱۰ نفر از کودکان و نوجوانان حضور داشتند.

آبسوران با اشاره به اینکه برنامه‌ها با شعار «آینده ساختنی است» برگزار خواهند شد، گفت: امسال نیز این کارگاه‌ها از اوایل تیر ماه دایر می‌شود، و ثبت‌نام در کارگاه‌های تخصصی حضوری و برخط کانون از ۲۹ خردادماه تا ۲ تیر ادامه خواهد داشت و این کارگاه‌ها از سوم تیر تا ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ برگزار می‌شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی برگزاری کارگاه‌های تخصصی حضوری در رشته‌های هوا فضا، نقاشی، طراحی، خوشنویسی، موسیقی (ارف)، کاردستی، داستان نویسی، رباتیک، زیست شناسی و محیط زیست، فلسفه برای کودکان، قصه‌گویی، شاهنامه خوانی، کاغذ و تا، سفالگری، تصویرسازی، بازی‌های فکری، پرورش نگاه (جستجوگر و پژوهشگر) و نوشتن خلاق را از جمله برنامه‌هایی عنوان کرد که برای تابستان امسال تدارک دیده شده است.

وی در ادامه افزود: کارگاه‌های برخط تابستان نیز در رشته‌های قصه‌گویی، کاردستی، پرورش نگاه (جستجوگر و پژوهشگر)، زیست شناسی و محیط زیست، نقاشی، سفالگری، نوشتن خلاق، حال خوش زندگی، سفالگری، نقالی و شاهنامه‌خوانی نیز برگزار خواهد شد.
 
آبسوران ادامه داد:  علاقه‌مندان در گروه‌های سنی «نوباوه» چهار سال به بالا، «نوخوان» هفت سال به بالا، «نونهال» ۹ سال به بالا، «نونگاه» ۱۲ سال به بالا و «نوجوان» ۱۵ سال به بالا و «عضو ارشد» ۱۸ سال به بالا می‌توانند با مراجعه به سایت کانون آذربایجان‌غربی به نشانی agharbi.kpf.ir در کارگاه‌های مورد نظر ثبت‌نام کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی افزود: همچنین کودکان و نوجوانان با پرداخت ۲۰ هزار تومان هزینه می‌توانند از خدمات کتابخانه‌ای کانونو پرورش فکری کودکان و نوجوانان استفاده کنند و  این خدمات شامل کتابخوانی، پخش و بحث‌های انیمشن، نقد فیلم، نشریه‌نگاری، شناخت سرزمین، مفاخر، و آشنایی با قرآن و احادیث است.

به گزارش ایبنا؛ آئین ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی صبح روز سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ همزمان با سراسر کشور در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی نیز برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها