پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
قیمت‌ کاغذ متعادل‌تر خواهند شد

به‌گفته رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا، تولیدات کارخانه‌های کاغذسازی داخلی، کاهش قیمت جهانی کاغذ و تغییر گروه کالایی کاغذ ازجمله عوامل کاهش بهای آن طی دوماه اخیر بوده است.

حمید نیکدل، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به وضعیت کنونی بازار کاغذ، گفت: طی دو ماه اخیر در بازار کاغذ شاهد تعدیل و کاهش قیمت‌ها بودیم به گونه‌ای که در برخی وزن‌های پُرکاربرد تا حدود 200 هزار تومان کاهش قیمت داشتیم.
 
وی با اشاره به دلایل این کاهش قیمت، توضیح داد: برای تخصیص ارز و تامین کاغذ مورد نیاز کشور توانستیم با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موافقت مسئولان و بانک مرکزی را جلب کنیم تا کاغذ مورد نیاز بازار به‌موقع تهیه شود.
 
نیکدل با بیان اینکه قیمت جهانی کاغذ هر تن 100 تا 150 دلار کاهش داشته است، عنوان کرد: این کاهش قیمت جهانی نیز از دیگر عوامل موثر بر کاهش قیمت کاغذ در بازار ایران است، علاوه بر این تغییر گروه کالایی کاغذ از 22 به 21 و اختصاص ارز 28 و 500 تومانی نیز در کنار عوامل دیگر در ثبات بازار به شمار می‌آید.
 
وی با طرح این موضوع که پیش‌بینی من برای آینده بازار این است که کاغذ باز هم بندی 100 هزار تومان کاهش خواهد داشت، گفت: قیمت‌ها به زودی متعادل‌تر خواهند شد؛ ازسوی دیگر با توجه به فعالیت کارخانه کاغذ مازندران و کارخانه کاغذ پارس و عرضه تولیدات آن‌ها در بازار می‌توانیم شاهد بازار آرام‌تری در ماه‌های پیش رو باشیم.
 
وی با تاکید بر تاثیر تولید کاغذ ایرانی بر قیمت این کالا افزود: تولیدات این دو کارخانه و عرضه آن‌ها مثل کاغذ تحریر 75 گرمی در آینده نزدیک در کاهش قیمت دفتر و کتاب موثر خواهد بود؛ علاوه براین قرار است امسال همه کتاب‌های درسی با کاغذهای داخلی چاپ شوند و بخشی از آن نیز به ناشر و چاپخانه‌دار داده شود. همه این اقدامات به کاهش و ثبات قیمت کاغذ کمک می‌کند.
 
به گزارش ایبنا؛ امروز پنجشنبه(25 خرداد‌ماه) در بازار هر بند کاغذ تحریر 70 گرمی 70 در 100 به بهای یک‌میلیون و 380 هزار تومان و هر بند کاغذ تحریر 70 گرمی 60 در 90 به بهای یک‌میلیون و 160 هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود؛ این درحالی است که بهای این کالا در دو ماه گذشته به بندی یک‌میلیون و 600 هزار تومان رسیده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها