چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
تأکید سلاجقه درباره استفاده از کشت سریع‌الرشد برای تولید کاغذ

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، کشت گیاهان سریع‌الرشد و کم‌آب‌بر را یکی از راه‌های مؤثر برای تولید کاغذ اعلام و سازمان منابع طبیعی کشور را متولی صدور مجوز و اعطا زمین به متقاضیان این نوع کشت معرفی کرد.

علی سلاجقه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره موضوع حفاظت از جنگل‌ها در جریان تولید کاغذ بیان کرد: کشت گیاهان سریع‌الرشد، به‌ویژه گونه‌های کم‌آب‌بر این نوع کشت، یکی از راه‌های تأمین مواد اولیه کارخانه‌‌های تولید کاغذ است. با صدور مجوز برای متقاضیان زمین برای کشت این گیاهان همچنین ورود دانشجویان منابع طبیعی به این عرصه، شاهد اتفاقات در‌خور‌توجهی خواهیم بود.
 
وی درباره متولی صدور مجوز برای کشت گونه‌های سریع‌الرشد گفت: سازمان منابع طبیعی کشور، متولی صدور مجوز به متقاضیان این نوع کشت است. هر فرد متقاضی می‌تواند برای دریافت مجوز اقدام کند، سازمان علاوه‌بر صدور مجوز، زمین در اختیار فرد متقاضی قرار می‌دهد. در مجموع تأکید سازمان حفاظت محیط زیست، بهره‌مندی از گیاهان کم‌آب‌بر است.        
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر خودکفایی کشور در زمینه تولید کاغذ ادامه داد: وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی بر بهره‌مندی از منابع داخلی در جریان خودکفائی تولید کاغذ تأکید دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها