چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
بیمه فعالان قرآنی پیگیری می‌شود

زنجان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه یکی از موضوعات مورد تاکید در حوزه قرآنی، بیمه فعالان قرآنی است، گفت: تلاش خواهیم کرد تا افراد فاقد بیمه که به هر دلیلی از این فرآیند جا مانده‌اند زیر پوشش بیمه قرار گیرند.

امراله حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: یکی از اولویت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان ظرفیت‌های بسیاری در حوزه قرآنی دارد، افزود: در همین راستا با همکاری موسسات قرآنی مجوزدار دوره‌های آموزشی مرتبط و برنامه‌های قرآنی اجرایی می‌شود.

حسنی با بیان اینکه یکی از موضوعات مورد تاکید در حوزه قرآنی، بیمه فعالان قرآنی است، گفت: تلاش خواهیم کرد تا افراد فاقد بیمه که به هر دلیلی از این فرآیند جا مانده‌اند زیر پوشش بیمه قرار گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: فعالان قرآنی زنجان که در مراحل قبلی به منظور بهره‌مندی از مزایای صندوق بیمه هنر موفق به ثبت نام نشده بودند، میتوانند با مراجعه به سامانه حمد تسبت به بارگذاری مدارک و ثبت نام اقدام کنند.

حسنی تصریح کرد: در صورت تکمیل بودن مدارک متقاضیان در سامانه، گواهی عضویت آنها در پایان هر فصل صادر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر دفتر استان، ادارات شهرستانی نیز آماده دریافت مدارک مورد نیاز متقاضیان برای ثبت‌نام در صندوق هنر هستند، اضافه کرد: قطعا عضویت در این هنر موجب بهره‌مندی بیشتر فعالان قرآنی و سایر فعالین فرهنگی را فراهم خواهد ساخت.

گفتنی است، بر اساس دستورالعمل مدون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 4 گروه از فعالان قرآنی با عناوین تبلیغ و ترویج قرآن، آموزش قرآن، پژوهش‌های قرآنی و فعالیت‌‎ های هنری قرآنی با رعایت شرایط و اولویت‌ های عمومی از قبیل مدارک تحصیلی، رتبه، آثار خاص و ... مشمول بیمه فعالان قرآنی می‌ شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها