سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
شاعر زنجانی برگزیده کنگره شعر نیمه خرداد شد

زنجان- شاعر زنجانی رتبه نخست نخستین کنگره ملی شعر «نیمه خرداد» را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر «نیمه خرداد» با حضور شاعران مطرح ملی در شهرستان پیشوای استان تهران برگزار شد و با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

در این کنگره که آثاری از نقاط مختلف کشور به آن ارسال شده بود، با رای هیئت داوران نخستین کنگره ملی که متشکل از محمود اکرامی فرد، غلامرضا کافی، مصطفی محدثی خراسانی و الهه تاجیک زاده بود؛ ناصر دوستی از استان زنجان موفق به کسب رتبه اول مشترک شد.

ناصر دوستی که سراینده اشعار آئینی است، چند روز قبل موفق به کسب مقام برتر در کنگره شعر ایثار شد.

این شاعر زنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا در زنجان گفت: وضعیت شعر در استان زنجان به صورت نسبی مطلوب است، اما می‌توان با ایجاد فضایی صمیمی‌تر و به‌دور از هرگونه حاشیه بیشتر به این هنر جذاب و لازمه‌های آن پرداخت.

وی با تأکید بر فراهم ساختن برخی تسهیلات برای فعالان حوزه شعر و ادبیات افزود: باید اقدامات لازم در راستای تسهیل مشکلات شاعران انجام شود که از جمله آن تسهیل در بحث بیمه هنرمندان است.

این شاعر زنجانی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های مشترک ادبی شامل شب شعر، نقد و گپ و گفت‌های شاعرانه در استفاده از تجربیات مشترک تاثیرگذار است، اضافه کرد: استان زنجان دارای جوانان خلاق و مستعدی است که با اندک تشویق، ترغیب و حمایت‌های مالی و معنوی می‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه حمایت از این قشر مستعد وظیفه نهادهایی است که بار مسئولیت هنر را به دوش می‌کشند، اضافه کرد: البته طی سال‌های اخیر ارتباط خوبی بین شاعران و نهادهای مرتبط و متولی موضوع شکل گرفته است.

دوستی با بیان اینکه حوزه هنری نیز به عنوان متولی هنر در استان چند سالی است که توانسته تعاملی سازنده و ارزنده با هنرمندان و شاعران داشته باشد، اضافه کرد: امیدواریم این تعامل روز به روز بیشتر و تنگاتنگ‌تر شود تا شاهد اتفاقات خوبی در استان باشیم.

این شاعر زنجانی همچنین از تعامل سازنده انجمن‌های ادبی استان با سایر انجمن‌های ادبی در نقاط مختلف کشور خبر داد و گفت: این تعاملات در انتقال تجربیات مفید و ارزنده است و امیدواریم در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد.

دوستی با اشاره به استعدادهای استان زنجان در حوزه شعر کلاسیک و نئوکلاسیک و شعر سپید بیان کرد:  امیدواریم مسئولان و متولیان فرهنگ و هنر در رسیدگی به دغدغه این افراد همت جهادی داشته باشند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها