دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
انجمن‌ها و سمن‌ها بازوی دولت در حوزه‌‎های مختلف هستند

آذربایجان‌غربی- مدیر انجمن ادبی قرار ارومیه گفت: انجمن‌ها و سمن‌ها بازوی دولت در حوزه‌های مختلف و به ویژه در زمینه ایجاد بستر مناسب برای نهادینه كردن مولفه‌های فرهنگی محسوب می‌شود.

سجاد صافی، در حاشیه برگزاری نشست هفتاد و ششم انجمن ادبی قرار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، گفت: انجمن ادبی قرار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۹ با برگزاری سلسله جلسات دورهمی در ارومیه آغاز کرده است.

وی افزود: این انجمن نه تنها در سطح شهرستان ارومیه بلکه به‌صورت استانی و فرااستانی نیز جلساتی در تراز برنامه‌های کشوری برگزار کرده و همین موضوع سبب شهرت این انجمن شده و بیش‌از هر انجمن دیگری در آذربایجان‌غربی مقبولیت بیشتری دارد.

صافی گفت: انجمن‌ها و سمن‌ها بازوی دولت در حوزه های مختلف و به ویژه در زمینه ایجاد بستر مناسب برای نهادینه كردن مولفه‌های فرهنگی محسوب می‌شود.

وی افزود: یکشنبه‌های قرار هر دو هفته یکبار به همت انجمن با حضور اکثرا شاعران برگزار شده و در کنار شعرخوانی برنامه‌های جنبی همچون رونمایی و نقد کتاب نیز برگزار می‌شود.


 
صافی ادامه داد: یکی از این برنامه‌ها روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی با موضوع جایگاه آذربایجان‌غربی در شاهنامه و شاهنامه‌شناسی با حضور علاقمندان به زبان و ادب فارسی و اشعار فردوسی شاعر توانای ایرانی بود.



به گزارش ایبنا؛ نشست هفتاد و ششم انجمن ادبی قرار نیز عصر یکشنبه، هفتم خرداد ماه ۱۴۰۲ در سالن جلسات موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان اورمیه با حضور و شعرخوانی جمعی از شاعران برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها