جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹
کدام کشورها کتاب‌خوان‌ترین کودکان جهان را دارند؟

بر اساس آخرین ارزیابی‌ها سنگاپور، هنگ کنگ و روسیه، سه کشور نخست در جدول رقابت جهانی آموزش هستند و انگلستان در رده چهارم این جدول قرار دارد. در ارزیابی‌های پیشین، انگلستان در رده هشتم قرار داشت و اکنون به جمع چهار کشور برتر پیوسته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ال بی سی، مطالعه سال 2021 نزدیک به 400 هزار دانش‌آموز را در 57 کشور در طول همه‌گیری مورد ارزیابی قرار داد. همچنین 43 کشور از میان این کشورها، کودکان هم سن (که دانش‌آموزان سال پنجم در انگلستان هستند) را در پایان سال تحصیلی ارزیابی کردند.
 
نیک گیب، وزیر مدارس انگلستان، گفت: اصلاحات دولت- مانند تمرکز بر فونیکز- که بر آوا آموزی تاکید دارد- از دلایل عملکرد موفق انگلستان، با وجود اختلالات ناشی از همه‌گیری کووید-19 است.

در رده‌بندی سال 2016، انگلستان در رده هشتم از 50 کشور جهان و بعد از کشورهایی مانند ایرلند و ایرلند شمالی قرار گرفته بود.

همه‌گیری باعث اختلال در سطح مطالعه سال 2021 شد و 14 کشور- از جمله ایرلند شمالی و ایرلند- ارزیابی را تا شروع سال تحصیلی بعدی به تعویق انداختند که به این معنی بود که دانش‌آموزان در زمان ارزیابی، بزرگتر بودند. انجمن بین‌المللی ارزیابی پیشرفت تحصیلی (IEA) که این مطالعه را انجام می‌دهد، این گروه از 14 کشور را به دلیل سنین مختلف کودکان مورد آزمایش در جدول رتبه‌بندی اصلی قرار نداد. 

به طور کلی، تقریبا در همه کشورهایی که در مطالعه سال 2021 شرکت کردند، دختران در پیشرفت خواندن از پسران جلوتر بودند.
 
نخست وزیر بریتانیا اعلام کرد که موفقیت انگلستان پس از معرفی ارزیابی روش فونیکز در سال 2012- معیاری برای پیشرفت دانش‌آموزان سال اول- و برنامه انگلیش هابز در سال 2018 است که برای تقویت تخصص در آموزش خواندن در مدارس طراحی شده است. به گفته وی، این رویکرد دولت و تعهد 250 هزار معلم ابتدایی به استفاده از روش فونیکز، در بهبود مطالعه کودکان در این کشور موثر بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها