پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳
جشن دختران مسجدی در زنجان برگزار می‌شود

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان گفت: همزمان با نخستین روز از دهه کرامت، جشن دختران مسجدی در بقعه قیدار نبی (ع) خدابنده و امامزاده زیدالکبیر شهرستان ابهر برگزار خواهد شد.

محسن اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: ۳۱ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ مصادف با اول ذی‌القعده و سالروز ولادت حضرت معصومه (س) برنامه‌های دهه کرامت در زنجان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام شده در این روز جشن دختران مسجدی در بقعه قیدار نبی (ع) خدابنده و امامزاده زیدالکبیر شهرستان ابهر برگزار خواهد شد، اضافه کرد: در این مراسم از دخترانی که در عرصه‌های مختلف فرهنگی فعال هستند تقدیر به عمل خواهد آمد.

اسلامی با بیان اینکه اکثر مساجد و بقاع متبرکه امسال میزبان جشن‌های دهه کرامت هستند، افزود: روز پنجم ذی‌القعده نیز روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان نامگذاری شده است که در این روز نیز برنامه‌های مختلفی با حضور زائران و مجاوران برگزار می‌شود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با اشاره به ز راه‌اندازی کاروان‌های شادی در شهرها همزمان با میلاد امام رضا(ع ) گفت: همچنین طرح تلاوت نور در شب ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و شب ولادت امام رضا(ع) اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: اجرای طرح همدلی و مواسات کانون های مساجد، پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) در طول دهه کرامت، اجرای پویش خدمت کریمانه و برگزاری مسابقات حدیث رضوی در مساجد از دیگر برنامه‌هایی است که همزمان با دهه کرامت اجرا می‌شود.

اسلامی حضور خادمان حرم معصومه (س) در استان با عنوان کاروان «سفیران کریمه» را از برنامه‌های این ایام برشمرد و تصریح کرد: برگزاری جشن ویژه میلاد حضرت امام رضا (ع) با هدف ترویج فرهنگ رضوی و تبیین سیره رضوی، حضور کاروان شادی نسیم کرامت و در محیط پیرامونی بقاع متبرکه نیز از دیگر برنامه‌هایی است که با همکاری و هماهنگی اوقاف استان اجرا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها