چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد آغاز شد/ ارسال 100اثر به دبیرخانه جشنواره

آیین سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد با ارسال 00ا اثر به دبیرخانه در راستای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ شهادت، آغاز بکار کرد.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در کرمانشاه، دبیر سیزدهمین جشنواره تئاتر ملی مرصاد در این آیین که روز چهارشنبه در محل یادمان شهدای مرصاد واقع در تنگه چهارزبر برگزار شد، گفت: از 100 اثر ارسالی به دبیرخانه، 21 اثر نمایشنامه‌ای ارسال که در نهایت سه اثر برتر شد.

سعید نوروزی ادامه داد: در بخش نمایش صحنه‌ای46اثر به دبیرخانه ارسال شد که در نهایت هشت اثر برگزیده شد و از ارسال 33 اثر در بخش اجرای خیابانی، 6اثر به مرحله نهایی رسید.

وی با بیان اینکه برای بین‌المللی کردن این تئاتر تلاش خواهیم کرد، افزود: این آثار از 9 استان و 14شهرستان به دبیرخانه ارسال شد و فراخوان این دوره در 20شهریور گذشته از سوی دبیرخانه اعلام شد و مهلت ارسال آثار چهارماهه بود که در بهمن ماه داوری شد.

این مسوول با بیان اینکه نمایش هیروشیما به کارگردانی لیلا روغنگیر قزوینی از قزوین رتبه اول را کسب کرد، گفت: در این داوری نمایش واتر ویل نوشته آرش منصوری از اسلام آبادغرب مقام دوم را کسب کرد و نمایش دیده بان نوشته هومن روحتافی از کرمانشاه مقام سوم را کسب کرد.
 
در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه در این جشنواره میزبان 120هنرمند هستیم،افزود: 9استان در جشنواره ملی تئاتر مرصاد شرکت دارند.

علی صفدری با تاکید براینکه برای برگزاری این جشنواره به شکل وسیعتری در سال آینده تلاش می‌کنیم، افزود: در طول برگزاری شاهد 40اجرا در شهرستان اسلام آباد، روستای میرعزیزی شیان و حمیل هستیم.

این آثار در تماشاخانه مرصاد، تالار غدیر و تالار شهرداری اجرا می‌شوند.

آیین اختتامیه این جشنواره در محل تالار فرهنگیان آموزش و پرورش راس ساعت 16برگزار می‌شود.

نمایش نصرت به نویسندگی و کارگردانی علی زیستی از کرمانشاه، نمایش آقا لیلا به نویسندگی مهرداد کوروش نیا و کارگردانی مهدی حیدری از بندر امام خمینی(ره)، نمایش بدریه به نویسندگی قاسم لطفی و کارگردانی مجید اقبالی از اهواز، نمایش هناسه به نویسندگی محمد قاسمی و کارگردانی اکبر مرادی کامیاب از همدان، نمایش دارم تموم میشم به نویسندگی و کارگردانی نرگس نوری از رامهرمز، نمایش کلاه قرمزی به نویسندگی مسعود بیگلری و امیر رضا ملکی و کارگردانی سید مرتضی مرتضوی از کرج، نمایش مادرم زری سر زا رفت به نویسندگی محمد خرم آبادی و کارگردانی داوود پارسا از گچساران و نمایش ساعت‌های زنگ زده به نویسندگی زهرا قلی زاده و نویسندگی و کارگردانی محمد فخرایی مطلق از بندر دیر آثار برگزیده بخش تئاتر صحنه‌ای بودند.

نمایش نوشابه با طعم بیمارستان به نویسندگی و کارگردانی علی حسن نوری از اسلام آبادغرب، نمایش فراق به نویسندگی و کارگردانی حسین ایزدی از بروجرد، نمایش فروشی نیست به نویسندگی حمیدرضا عابدی و کارگردانی یاسر موسی پور از قوچان، نمایش هزاره به نویسندگی مصطفی دهشت و کارگردانی مازیار حسن زاده از کرمانشاه، نمایش پستچی به نویسندگی و کارگردانی مالک آبسالان از دهلران و نمایش وادی عشق به نویسندگی و کارگردانی مصطفی دهشت از کرمانشاه آثار برگزیده بخش نمایش خیابانی جشنواره بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها