سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
استقبال دانش‌آموزان از فعالیت کتابخانه مرکز علوم و نجوم زنجان

مسئول مرکز علوم و نجوم زنجان با بیان اینکه مرکز علوم و نجوم یکی از مراکز خاص علمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان است، گفت: این مرکز علاوه بر دارا بودن فضای کتابخانه، از امکاناتی همچون گنبد افلاک‌نما و دستگاه آسمان‌نمای تمام دیجیتال، رصدخانه، امکانات رصدی در حد آموزشی و پژوهشی برخوردار است.

طلعت آقاجانلو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: فعالیت نجوم بعنوان یکی از عمیق‌ترین و تاثیرگذارترین فعالیت‌های کانون است.

وی تاثیر مراکز علمی همچون مرکز علوم و نجوم را برای نیل به اهداف علمی و عملی دانش‌آموزان بسیار مفید دانست و اضافه کرد: خوشبختانه استقبال از فعالیت این مرکز بالا بوده و سالانه برنامه‌های متعددی در آن اجرا می‌شود.

آقاجانلو با بیان اینکه مرکز علوم و نجوم یکی از مراکز خاص علمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان است افزود: این مرکز علاوه بر دارا بودن فضای کتابخانه از امکاناتی همچون گنبد افلاک‌نما و دستگاه آسمان‌نمای تمام دیجیتال، رصدخانه، امکانات رصدی در حد آموزشی و پژوهشی برخوردار است.

مسئول مرکز علوم و نجوم زنجان گفت: علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون، برگزاری کلاس‌های تخصصی نجوم و علوم پایه از فعالیت‌های اصلی این مرکز است.

آقاجانلو با اشاره به اینکه سال قبل کارگاه ویژه‌ رصد برای ۳۰۰ نفر از منجمان مرکز ( اعضا و والدین) برگزار شد، اضافه کرد:  کارگاه آموزش نرم‌افزارهای نجومی، رصد اجرام سماوی و کارگاه آموزشی صور فلکی سه بخش برنامه رصدی بود که برگزار شد.

وی افزود: اجرای برنامه رصدی از تلسکوپ‌ها و دوربین‌های دوچشمی موجود در گنجینه ابزار رصدی مرکز و آموزش اصول جهت‌یابی به کمک صورت‌های فلکی از دیگر آموزش‌هایی بود که در این برنامه ارائه شد.

مسئول مرکز علوم و نجوم زنجان با اشاره به اینکه فراهم ساختن امکان تماشای اجرام آسمان شب از دریچه یک تلسكوپ می‌تواند یكی از لذت بخش‌ترین تجربیات زندگی هر انسانی باشد، افزود: رصدخانه مركز فرهنگی و هنری علوم و نجوم زنجان، در راستای فراهم آوردن امكانی برای مشاهده شگفتی های آسمان شب برای عموم شهروندان، دارای امكانات قابل توجهی است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها