شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵
«پول گم‌شده» داستانی برگرفته از حدیث امام رضا(ع) است

کتاب‌های پروانه (واحد کودک‌ونوجوان انتشارات به‌نشر) کتاب «پول گم‌شده» نوشته سیدسعید هاشمی با تصویرگری سولماز جهانگیر را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ «پول گم‌شده» یکی از جلدهای مجموعه 12جلدی «یک قصه، یک حدیث» است. هر داستان این مجموعه بر اساس یکی از احادیث امام رضا(ع) است. «پول گم‌شده» برگرفته از حدیث «مفیدترین پرهیزگاری آن است که از گناهان دوری و از آزار مومنان و غیبت‌کردن از آنان خودداری کنید.» است.
 
موضوع این کتاب درباره سه همکلاسی به نام‌های پوریا، سهیل و قاسمی است. پوریا و سهیل بسیار بازیگوش هستند و شیطنت می‌کنند و قاسمی هم کمی سر به هواست! کیف پول قاسمی از جیبش می‌افتد و پوریا و سهیل برای شوخی‌کردن با او، کیفش را برمی‌دارند. حالا اینکه چه اتفاقاتی برای قاسمی پیش می‌آید و آیا پوریا و سهیل کیف قاسمی را برمی‌گردانند یا نه باید داستان را خواند.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
«قاسمی کیفش را باز کرد. یکدفعه رنگش پرید. هی سوراخ‌سنبه‌های کیف را نگاه کرد. هی کیف را این طرف و آن طرف کرد، اما پولی در آن نبود. بابای مدرسه به قاسمی گفت: «زود باش! کار دارم.»
قاسمی با خجالت گفت: «ببخشید. پولم را گم کرده‌ام.».
 
کتاب‌های پروانه (واحد کودک‌ونوجوان به‌نشر) کتاب «پول گم‌شده» نوشته سیدسعید هاشمی با تصویرسازی سولماز جهانگیر را در 24 صفحه، شمارگان 2 هزار نسخه و به بهای 25 هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها