جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱
مسیر شناخت آوینی برای هنرمندان هموار است

مریم حجتی‌نژاد برگزار کننده دوره مطالعاتی و مباحثه محور کتاب «انفطار صورت» در مورد این دوره عنوان کرد: با محوریت هنر و طراحی برای ارتقا بخشیدن اندیشه سیاسی و تئوریک نسل جوان هنرمندان این دوره در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ مصادف با هفته هنر انقلاب که شروع آن با شهادت شهید آوینی است دوره‌­ها، نشست‌­ها و حلقه­‌های مطالعاتی بسیاری با محوریت آثار و تفکر شهید آوینی برگزار شده است که هر ساله این دسته از برنامه­‌ها اجرایی می‌شوند. امسال از 20 فروردین، همزمان با روز شهادت شهید آوینی ، دوره مطالعاتی‌­ای از آثار شهید آوینی با محوریت کتاب  «انفطار صورت» در حال برگزاری است. این دوره با تمرکز بر نظریات شهید آوینی در حیطه هنر و طراحی در حال برگزاری است.
مریم حجتی­‌نژاد برگزارکننده این دوره درباره آن تصریح کرد:« هدف ما از برگزاری این سری مطالعاتی، آشنایی با آثار شهید آوینی است. به عنوان افرادی که در عرصه هنر فعالیت می‌کنیم و به قولی «بچه مذهبی» هستیم اکثرا آثار ایشان را نمی‌شناسیم. لقب آوینی «سید شهیدان اهل قلم» است ولی ما چقدر این آثار را می‌شناسیم؟ چقدر این آثار را مطالعه کرده‌ایم؟ چقدر با روحیات و تفکرات و اندیشه شهید آوینی آشناییم؟ ما تصمیم گرفتیم با برگزاری این دوره در وهله اول افراد را با آثار شهید آوینی آشنا و مانوس کنیم و در وهله دوم افراد را از نظر تئوریک و نظری ارتقا ببخشیم تا با تئوری‌های هنر انقلاب درگیر شوند. برنامه ما مباحثه محور پیش می‌رود به طوری که هفته‌ای یکبار دور هم جمع می‌شویم و درباره تعداد صفحاتی که مطالعه کرده‌ایم بحث کنیم و از اساتید بسیاری استفاده کنیم.»
وی همچنین در ادامه درباره آینده این دوره بیان کرد:« ما برنامه نداریم که تنها به آوینی محدود شویم و پس از اتمام آثار آوینی این دوره را قطع کنیم ؛ بلکه می‌خواهیم به صورت ادامه‌دار این رویکرد را برای سایر کتب هنری در پیش بگیریم. برنامه داریم که این خوانش را به صورت تحقیقی_پژوهشی پیش ببریم و برنامه نداریم به این زودی کار خود را متوقف کنیم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها