چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
پوستر دهمین جشنواره خوشنویسی غدیر در تبریز رونمایی شد

همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی پوستر دهمین جشنواره ملی خوشنویسی غدیر در تبریز رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در آذربایجان‌شرقی، این آیین همزمان با  هفته هنر انقلاب اسلامی و در بیت نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با حضور جمعی از اساتید خوشنویسی استان برگزار شد.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در آیین رونمایی از پوستر دهمین جشنواره ملی خوشنویسی غدیر گفت: خوشنویسی شریف‌ترین هنر بصری در جهان اسلام است و این هنر از آنجا که در متن زندگی مردم جاری است و با معنا و مفهوم توأم است همواره مورد توجه مردم بوده است.




حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم ادامه داد: هنر خوشنویسی دارای امتیازات و کمالاتی است. این هنر با حروف و کلمات ارتباط دارد و حروف و کلمات نیز با معانی و مفاهیم پیوند دارند و معانی و مفاهیم هم با حقیقت گره خورده است.

وی افزود: خط، مهمترین و کامل ترین ابزار انتقال حقایق، معانی، اشارات و رموز است؛ هنری که ارتباط آن با رموز و حقایق بیشتر است، خوش نگاشتن آن نیز تابع شرف و فضیلت محتواست.

حجت الاسلام آل هاشم گفت: این هنر اصالتا از دین ریشه گرفته و همواره در خدمت معنویت بوده و استمرار یافته است از این جهت در جهان اسلام همواره اندیشمندان، بزرگان و علما به خوشنویسی اهتمام ویژه ای داشته اند.

امام جمعه تبریز در ادامه سخنان خود تاکید کرد: خوشنویسی تنها هنری است که ابتذال در آن راه نیافته و شایسته است همه برای پاسداشت آن همت کنیم و خوشنویسان را عزیز بشماریم.




جشنواره
ملی خوشنویسی غدیر، شناسه تبریز است
    
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در آیین رونمایی از پوستر جشنواره ملی خوشنویسی غدیر، جشنواره ملی خوشنویسی غدیر را شناسه مهمی برای تبریز عنوان کرد و گفت: امسال پس از یک وقفه چند ساله، دهمین دوره این جشنواره ارزشمند با حضور خوشنویسان کشوری و استانی و با همراهی تمام نهادهای فرهنگی استان برگزار خواهد شد.

محمدحسین بلاغی گفت: براساس اندیشه متعالی و کلام اندیشمندانه مقام معظم رهبری، هرگاه امتزاج هنر و تعهد شکل گرفته، هنر ذات تعالی بخش خود را به منصه ظهور رسانده است.

وی افزود: خوشبختانه در دهه‌های اخیر هنرهای مختلف همچون شعر، فیلم، خوشنویسی و ...  در خدمت مفاهیم دینی و انقلابی بوده اند و هنرمندان ما به خلق آثاری تاثیرگذار و ماندگار در زمینه‌های مختلف پرداخته اند.

بلاغی، تبریز را خاستگاه هنر خوشنویسی برشمرد و گفت: از دامن تبریز هنرمندان متعدد و شاخصی در عرصه خوشنویسی برخاسته‌اند که هر کدام نام و آوازه ای جهانی دارند و هنر خوشنویسی با مردم این دیار عجین است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ابراز امیدواری کرد تا جشنواره ملی خوشنویسی غدیر یک رویداد شایسته در حوزه آموزه‌های علوی را رقم بزند و برگ زرین دیگری بر دفتر فرهنگ و هنر استان بیافزاید.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها