جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
کتاب «چند مقاله ریخت‌شناسی ادبیات فارسی» روانه بازار شد

اثر شاعر و پژوهشگر ادبی، کیوان گورک، اهل شهرستان مهاباد با عنوان «چند مقاله ریخت‌شناسی ادبیات فارسی» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در استان آذربایجان‌غربی، تازه‌ترین اثر شاعر و پژوهشگر ادبی اهل شهرستان مهاباد، کیوان گورک با عنوان «چند مقاله ریخت‌شناسی ادبیات فارسی» منتشر شد.
 
این کتاب به شیوه فرمالیسم روسی در قالب 6 مقاله تحلیلی در 92 صفحه به همت انتشارات زانکو چاپ و منتشر شد.
 
مقالات ریخت‌شناسی «داستان ماه پیشونی»، «داستان زال و رودابه» و دو داستان دگر، «داستان زال و رودابه»، «بهرام گور و اسپینود»، «گشتاسب و کتایون»، «داستان علاءالدین و چراغ جادو»، «داستان علی بابا و چهل دزد بغداد» و «داستان سند باد بحری»، حاصل پژوهش‌های این پژوهشگر در حوزه ادبیات فارسی است.
 

کیوان گورک، مدرس دانشگاه زبان و ادبیات فارسی  از سال 1384 در حوزه پژوهشگری ادبیات مشغول به فعالیت است و تاکنون بیش از 40 مقاله ملی، بین‌المللی (isi و cis)  در مجلات و ژورنال‌های بین‌المللی به چاپ رسانده است و تقدیرنامه‌ای از دکتر شفیع کدکنی استادتمام زبان و ادربیات فارسی دریافت کرده است.

به گزارش ایبنا؛ «نبرد خدایان حماسه رستم و اسفندیار»، «جان نوشته‌های یک دل مرده»، « ریشه‌یابی و تحلیل ساختاری هزار و یک شب»، «تیغ‌های عاشقانه کاکتوس» و «تک زنگ‌هایی عاشقانه» دیگر آثار این نویسنده و شاعر مهابادی است که در خلال سال‌های 1384 تا 1399 به چاپ رسانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها