یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
کریمی مراغه‌ای در مقبره‌الشعرای مراغه آرام می‌گیرد

پیکر میرحسین کریمی مراغه‌ای، شاعر نامدار و صاحب نشان درجه یک هنری، امروز (23 بهمن‌ماه) در مراغه تشییع و در کنار مقبره اوحدی مراغه‌ای به خاک سپرده می‌شود.

جواد وند‌نوروز، رئیس بنیاد مقبره‌الشعرای استاد شهریار در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اعلام این خبر اظهار کرد: پیکر میرحسین کریمی مراغه‌ای، ساعت 10 و 30 دقیقه امروز (23 بهمن‌ماه) از مقابل منزل آن مرحوم واقع در میدان استاد کریمی تشییع و در کنار مقبره اوحدی مراغه‌ای موسوم در مقبره‌الشعرای مراغه خاکسپاری می‌شود.

وندنوروز افزود: مراسم ترحیم و بزرگداشت کریمی نیز، امروز، ساعت 15 در مسجد جامع مراغه برگزار خواهد شد.

رئیس بنیاد مقبره‌الشعرای استاد شهریار همچنین گفت: میرحسین کریمی شاعر بین‌المللی بود که متاسفانه در داخل کشور، آن چنان که باید شناخته نشد. وی عمر گرانمایه خود را در راه نشر فرهنگ و خدمت به اهالی شعر و ادبیات ایران و آذربایجان صرف کرد و توانست در طول یک قرن عمر با برکت خویش قریب به 350 هزار بیت شعر بسراید و با اشعار طنز و انتقادی خود، با مشکلات مردم همراهی و همدلی کند.

وی با بیان اینکه اشعار اجتماعی و طنز کریمی مراغه‌ای در قالب 25 جلد کتاب و اشعار مرثیه و مداحی وی در سه جلد، چاپ و منتشر شده است، افزود: آن مرحوم، در اشعار طنز خود به مشکلات و گرفتاری‌های مردم توجه می‌کرد و رسوم زمان خود را به باد انتقاد گرفته بود. آن شاعر بزرگ، طنزپردازی اجتماعی و مردمی بود که در مقام یک مردم‌شناس چیره‌دست، واقعیات اجتماعی و تلخی‌ها و شیرینی‌های زندگی را تصویر می‌کرد و بدی‌ها و نیکی‌ها، زشتی‌ها و زیبایی‌ها را در شعر خود با زبان طنز، بازتاب می‌داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها