چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
خانه پایگاه انسان‌سازی و جریان‌سازی زن‌هاست

فروغ زال، نویسنده کتاب «جهاد در قرنطینه»، برگزیده بخش کرونا در پانزدهمین جایزه جلال آل احمد، در صفحه شخصی‌اش یادداشتی درباره برگزیده شدنش نوشت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ برگزیده بخش مدافعان سلامت جایزه جلال در صفحه شخصی‌اش نوشت: «من بیان خوبی ندارم، اعتماد به نفسش را هم بیشتر. اما دلم می‌خواست حالا که «جهاد در قرنطینه» برگزیده جایزه جلال در بخش مدافعان سلامت شده، روی سن از لبیک به فرمان امام خامنه‌ای بگویم. از اینکه امر کردند مثل آوینی روایت کنید این جهاد عظیم عمومی را. از اینکه یک دنیا یأس و خودباختگی را زنان جریان‌ساز به امید و حرکت تبدیل کردند. از شکست کرونا حتی همان هفته اول، آن هم پشت چرخ خیاطی یک مادر که ماسک می‌دوخت و نه سه سال بعد و اثر واکسن‌ها.

می‌خواستم آنجا تشکر کنم از همه کسانی که اثر داشتند بر نوشتن این کتاب، پدرم و مادرم و خواهر وبرادرهایم که از همان ده دوازده سالگی فهمیدند من باید بنویسم و چقدر ممنونم از همه‌شان؛ از اساتیدم، استاد اسکندری، استاد شهبازی، استاد اشتری، استاد بهروز فخر و استاد سرهنگی که نوشتن و اندیشیدن را به من یاد دادند؛ از همه‌ٔ بزرگورانی که برای این کتاب زحمت کشیدند، خانم بائی عزیز، خانم دکتر خدادادی و آقایان اشرفی‌نسب و اصغرزاده‌ که این کتاب خودش را به زحماتشان مدیون است.

و مثل همیشه همسرم، که همراه است و دلسوز‌. 
با زینبم روی سن رفتم که بگویم من اول یک مادرم و بعد بگویم «خانه‌داری، خانه‌نشینی نیست». خانه پایگاه انسان‌سازی و جریان‌سازی زن‌هاست.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها