چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
وضعیت سفارش کتاب‌های عمومی قابل قبول است

به گفته مدیر شرکت توزیع گسترش فرهنگ و مطالعات، با وجود بالا رفتن قیمت پشت جلد، سفارش کتاب از سوی کتابفروشان در بخش کتاب‌های عمومی خوب است.

کاظم علمی، مدیر شرکت توزیع «گسترش فرهنگ و مطالعات» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به وضعیت کسب و کار فعالان حوزه نشر طی روزهای اخیر، عنوان کرد: در یک نگاه کلی می‌توان گفت که امروز قیمت کتاب دو برابر سال گذشته شده و حدود 70 تا 100 درصد گران‌تر شده است، این موضوع موجب شده، تعداد کتاب‌های درخواستی از سوی کتابفروشان تا حدودی کاهش پیدا کند.
 
وی افزود: به‌دنبال این موضوع اگرچه آمار از نظر رقمی بالاتر رفته اما تعداد فروش کتاب کاهش پیدا کرده که علت اصلی آن گران شدن کتاب است.
 
علمی این موضوع را با توجه به وضعیت اقتصادی موجود حائز اهمیت دانست و گفت: اگر بخواهم نسبت به سال گذشته مقایسه‌ای داشته باشم، 10 تا 20 درصد افت تعداد سفارش را شاهد هستیم.
 
وی تاکید کرد: این‌ روزها کتابفروشان همانند گذشته سفارش کتاب می‌دهند، اما با توجه به اینکه هزینه‌ها افزایش پیدا کرده، در برخی موارد قیمت‌ها جوابگوی رشد ریالی نیست؛ البته نباید فراموش کنیم که کتاب موجود در بازار هنوز به قیمت سال گذشته عرضه می‌شود و به تورم کنونی برنخورده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط