شنبه ۵ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۱
جشنواره شعر فجر، فرصتی برای رفع خلا شعر فارسی است

عضو رئيس فراكسيون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی از جشنواره شعر فجر به عنوان فرصتي ياد كرد كه در رفع خلا شعر فارسي موثر خواهد بود. جشنواره شعر فجر 10 بهمن‌ در مشهد مقدس برگزار می‌شود.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، لاله افتخاری، نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با ستاد خبری سومين دوره جشنواره بين‌المللی شعر فجر با بيان اين مطلب افزود: يكي از مزاياي برگزاری جشنواره شعر فجر، شكوفايي استعداد‌هاي علاقه‌مندان به شعر فارسي است كه دغدغه شعر فارسی را در سر دارند و از صاحب‌نظران اين رشته به شمار مي‌روند.

وي تاكيد كرد: اين جشنواره امكان گردهم آمدن علاقه‌مندان به شعر را فراهم مي‌كند و تشويقی برای استعدادهای نوظهور جوانان و پويايی هر چه بيشتر اين استعدادها هستند.

افتخاري افزود: جشنواره شعر فجر می‌تواند راه را برای علاقه‌مندان به شعر و ادبيات فارسی در عرصه‌های متفاوت و بهره‌گيری از ظرفيت‌های هر استان باز كند. همچنين فرصت آشنايي شاعران با توانايی‌های يكديگر و معرفي استعدادهای جوان هر استان كه در جشنواره‌های ديگر كم‌تر به آن‌ها پرداخته می‌شود را فراهم مي‌كند.

عضو هيات علمی دانشگاه شاهد با بيان اين كه جشنواره شعر فجر بايد از موازی‌‌كاری‌ها بكاهد گفت: جشنواره بايد تعاملی بين بخش‌های اجرايی به وجود آورد كه در نهايت موجب رشد و ارتقای شعر فارسی شود.

وی تصريح كرد: لازم است مسوولان جشنواره در هر دوره، نقاط ضعف و قوت خود را شناخته و در پررنگ كردن قوت‌ها و رفع نقاط ضعف‌ خود در دوره‌هاي بعد بكوشند.

عضو هيات منصفه مطبوعات در اشاره به تقارن سومين دوره جشنواره شعر فجر با سی‌امين سال انقلاب اسلامی گفت: اين تقارن بايد در حفظ ارزش‌های انقلاب و انتقال اين ارزش‌ها به جامعه مفيد باشد.

سومين دوره جشنواره بين‌المللي شعر فجر از 10 بهمن تا 10 اسفند سال جاري در سراسر كشور برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها