شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
معرفی منابع موزه‌ای ملک به دانشجویان غیرایرانی

آیین نکوداشت هشتاد و پنجمین سال‌روز وقف کتابخانه و موزه ملی ملک با حضور گسترده دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه‌های تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، آیین نکوداشت هشتاد و پنجمین سال‌روز وقف کتابخانه و موزه ملی ملک با حضور گسترده دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه‌های تهران برگزار شد.

در این آیین که به مناسبت ششم آبان، هشتاد و پنجمین سال‌روز وقف کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار شد، گروه‌های گوناگون دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه‌های بزرگ تهران از تالارهای گوناگون موزه‌ای و کتابخانه‌ای بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران بازدید کردند.

این گروه‌های دانشجویی در آغاز با حضور در تالار حاج حسین آقا ملک بنیان‌گذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک با شخصیت و زیست این واقف بزرگ و بخشی از آثار، تصویرها، دست‌نوشته‌ها و دیگر وسایل شخصی ایشان آشنا شدند. مهمانان این آیین سپس به تماشای دیگر تالارهای موزه همچون هنر و زندگی، تمبر، خوش‌نویسی و نگارگری نشستند.

معرفی منابع گوناگون کتابخانه‌ای این موقوفه در گستره فرهنگ و تاریخ اسلامی- ایرانی و چگونگی ارایه خدمات تالار محققان به پژوهشگران، همراه با بازدید تالارهای کتابخانه‌ای، از دیگر برنامه‌های این آیین نکوداشت بود.

حاج حسین آقا ملک، نیکوکار و فرهنگ‌دوست بزرگ تاریخ معاصر ایران، کتابخانه و موزه ملی ملک را در ششم آبان 1316 خورشیدی به همراه منظومه‌ای از موقوفات اقتصادی (در جایگاه پشتوانه فرهنگی موقوفات) بر آستان قدس رضوی تقدیم کرده است تا همگان از آن بهره بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها