چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲
پیشرفت‌ کشور مدیون فداکاری و ایثار شهداست

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در ادامه سفر به زنجان و دیدار با خانواده شهید حمید احدی گفت: پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های مختلف مدیون فداکاری و ایثار شهدا و به ویژه خانواده آن‌هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در دیدار با خانواده شهید حمید احدی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: خانواده شهدا سرمایه‌های کشور هستند و دیدار با آن‌ها افتخاری برای همه مسئولان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دیدار با خانواده شهدا همواره موجب تقویت روحیه مسئولان می‌شود، گفت: مسئولان نیازمند دعای خیر شهدا در راه‌ خدمت‌رسانی به مردم هستند.
به فرموده ربهر معظم انقلاب اسلامی «من به منزل شهدا می‌روم تا متبرک شوم».

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های مختلف مدیون فداکاری و ایثار شهدا و به‌ویژه خانواده آن‌هاست، ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد کتابخانه‌های کشور 300 باب بود که امروز به 3 هزار و 700 باب رسیده است، اما در این مسیر هنوز راه زیادی برای پیمودن وجود دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز درباره شهید حمید احدی، بیان کرد:  این شهید بزرگوار جزو رزمندگان با اخلاص، متدین و ولایت دوست بودند که همه دوستان با شاخصه خنده‌رویی ایشان را می‌شناختند. خانواده شهید احدی نیز جزو خانواده‌های معنوی استان هستند؛ زمان طاغوت، بنیانگذار نخستین راهپیمایی استان زنجان بودند همچنین خانه ایشان، نخستین حسیینه شهید استان محسوب می‌شود

فاطمه قریشی، مادر شهید حمید احدی نیز در این دیدار گفت: انقلاب و جمهوری اسلامی برای مردم است؛ آحاد مردم در قبال دین، مملکت و مقام معظم رهبری مسئول هستند.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر کشور و کارشکنی دشمنان با هدف براندازی جمهوری اسلامی بیان کرد: در قرآن نیز به وجود کارشکنی‌ها اشاره شده‌ است؛ بنابراین این دست اتفاقات همواره وجود داشته و خواهد داشت و فقط موجب می‌شود، آگاه‌تر، دوست را از دشمنان تشخیص دهیم.

وی با تأکید بر مستندسازی خاطرات شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: اگر آن اخلاص‌ها و اتفاقات در قالب کتاب در مکان‌هایی همچون مدارس خوانده شود، اتفاق خوبی را شاهد خواهیم بود؛ امیدواریم این موضوع محقق شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها