دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
«دنیای وارونه‌ی گیلی» منتشر شد

همزمان با هفته ملی کودک، کتاب «دنیای وارونه گیلی» نوشته هانا والی‌زاده به همت انتشارات هاویر منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در لرستان، آدمی را در نظر بگیرید که دهانش روی پیشانی‌ باشد و چشم‌هایش پشت سر، ترسناک است؟ در فارسی ضرب‌المثلی داریم با این معنی که «هرچیزی به جای خویش نیکوست».

بسیاری از ما آرزوهایی داریم و یا ممکن است دنیا را آن‌طور بخواهیم که خودمان دوست داریم؛ اما خداوند دنیا را طوری آفریده است که همه آن را دوست داشته باشند و هر چیزی در جای خودش قرار بگیرد.

هانا والی‌زاده نویسنده کتاب، این مفهوم را به زیبایی در این داستان به کار گرفته است و آن را در قالب ماجرایی رویایی به تصویر کشیده است.

 والی‌زاده متولد 1385 است، این کتاب را در 11 سالگی زمانی که دانش‌آموز مقطع ابتدایی بود نگاشته است؛ اما قصه او زیبا و پخته است به‌ویژه اینکه استادان داستان‌نویسی ایران نیز اثر او را تحسین کرده‌اند.

محمد حنیف، نویسنده و پژوهشگر ادبیات داستانی و برنده جوایز ملی در حوزه ادبیات داستانی درباره این اثر چنین نوشته: «داستان قشنگت را با نام «دنیای وارونه گیلی» خواندم. بدون تعارف بگویم که شما از نسل ما خیلی جلوتر هستید. وقتی من به سن تو بودم. نه چنین جرأتی داشتم و نه چنین خلاقیت و خیال‌پردازی. اما خوشحالم که تو امروز به‌عنوان فرزند ایران‌زمین با قدرت تخیل قوی و داستان با معنایت نشان دادی که باید به آینده این کشور امیدوار بود زیرا بچه‌هایی مثل تو را دارد».

فرهاد حسن‌زاده، نویسنده مطرح و خالق رمان «هستی» و برنده لوح سپاس هانس کریستین اندرسن نیز درباره این کتاب نوشته «هانا تخیل خوبی دارد، پیداست که کتاب زیاد می‌خواند و ذهنش با جهان فانتزی ارتباط موثری دارد. من نوع نگرش و نگاهش را به مسائل، متفاوت و آمیخته با طنز دیدم.»
 
«دنیای وارونه گیلی» نوشته هانا والی‌زاده، با تصویرسازی احسان‌ نوری نجفی در 26 صفحه خشتی رنگی، با شمارگان 1500 نسخه از سوی انتشارات هاویر خرم‌آباد به بازار نشر عرضه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها