دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
مسائل کتابخانه‌‌های عمومی استان‌ها احصاء می‌شود/رفع کمبود نیروی انسانی در اولویت

محمدعلی میرزایی، احصا مهم‌ترین مسائل کتابخانه‌های عمومی استان را یکی از برنامه‌های اصلی اداره کل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اعلام کرد و گفت: در حداقل زمان، حداکثر امکان را فراهم خواهیم کرد که این مشکلات را کاهش دهیم.

محمدعلی میرزایی، مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حاشیه آیین معارفه مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی  استان‌ لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در لرستان درباره فرسوده بودن کتابخانه‌ها و نبود امکانات فیزیکی در کتابخانه‌ها گفت: از نخستین اقداماتی که در این اداره کل قرار است، جدی پیگیری شود، احصاء 5 تا 10 مشکل اصلی اداره کل استان‌ها از‌سوی مدیران کل استانی است.

میرزایی افزود: طی نامه‌ای از مدیران کل کتابخانه‌های عمومی استان‌ها درخواست شده مشکلات اصلی در حوزه فعالیت نهاد کتابخانه‌های در استان و راهکارهای پیشنهادی را ارائه کنند.

مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ادامه داد: قول می‌دهیم با تمام توان این مشکلات را شناسایی و برطرف کنیم. اگر قرار است بودجه‌ای در نظر و ارتباطی گرفته شود حتما پیگیری‌های لازم برای رفع کمبود امکانات انجام خواهد گرفت و در حداقل زمان، حداکثر امکان را فراهم خواهیم کرد که این مشکلات را کاهش دهیم.

مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بزرگترین، مهم‌ترین و مشکل کتابخانه‌های کشور را کمبود نیروی انسانی برشمرد و گفت: در بحث فرآیند جذب نیروی انسانی، مراحلی وجود دارد که باید طی شود. از طرفی مشکل منابع وجود دارد و نیروی جذب شده، تعهدی برای نهاد به وجود می‌آورد که باید محقق شود.

مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: از سوی دبیر کل محترم نهاد، رایزنی‌هایی انجام‌ شده‌ تا در حد وسع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بتوانیم مشکل نیروی‌انسانی را نیز برطرف کنیم. منتظر خبرهای خوبی در این دو حوزه باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها