دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
انتشار داستان نویسنده 17 ساله در کتاب «کفش‌هایی با پاپیون قرمز»

کتاب نوجوانانه «کفش‌هایی با پاپیون قرمز و دو داستان دیگر» به قلم جمعی از نویسندگان از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کتاب «کفش‌هایی با پاپیون قرمز و دو داستان دیگر» در حالی با محوریت تأثیر پیامبر اکرم (ص) بر زندگی انسان‌های معاصر منتشر شده که یکی از نویسندگان آن دختری 17 ساله است. دنیا اسکندرزاده که متولد سال 1384 است داستان «کفش‌هایی با پاپیون قرمز» را نوشته است که به یک خواب عجیب اشاره می‌کند؛ خوابی که به واسطه آن یک دختر فقیر به کفش‌هایی زیبا می‌رسد و همه را مبهوت می‌کند. 

در بخشی از متن کتاب می‌خوانید:
آقا بهمن، نفسش را با کلافگی بیرون داد و نگاهی به سید کرد و گفت: «والا اگه شما فهمیدی، من هم فهمیدم سیدجان! کلافه‌ام کرده این بچه! یک ساعته اینجا نشسته می‌گه کفشم رو بده، کفشم رو بده. حالا کدوم کفش؟ الله اعلم!
سید نگاهی مهربان به دخترک و پاهای برهنه‌اش کرد و گفت: «چی شده دخترم؟ کفش‌هات رو گم کردی باباجان؟»
دخترک بینی‌اش را بالا کشید و اشک‌هایش را پاک کرد و گفت: «نه گمشون نکردم».

در این مجموعه، دو داستان دیگر نیز با عناوین «راز عطر گل محمدی» به قلم محمد کریمی و «سرپناه» به قلم مرضیه فعله‌گری منتشر شده‌اند که هر یک از آن‌ها نیز به نوبه خود به نقش پیامبر اکرم (ص) در زندگی بشریت پرداخته‌اند. این کتاب در بخش کودک و نوجوان پنجمین دوره جشنواره خاتم برگزیده شده است.

کتاب «کفش‌هایی با پاپیون قرمز و دو داستان دیگر» با تصویرگری سمانه صلواتی در 56 صفحه مصور رنگی و به بهای 65 هزار تومان از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها