سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
موکب اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در مرز تمرچین برپا می‌شود

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: موکب اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با شعار «اول کتاب عشق نامش حسین (ع) بود» برپا می‌شود.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در آذربایجان‌غربی،  گفت: موکب اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با شعار «اول کتاب عشق نامش حسین (ع) بود» با مشارکت کانون کتاب و کتابخوانی کانون خدمت رضوی استان در مرز تمرچین شهرستان پیرانشهر از 19 تا 26 شهریورماه برپا می‌شود. این موکب در کنار خدمات عمومی سایر موکب‌ها، در ارائه خدمات فرهنگی به زائرین فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: توزیع فایل کتاب صوتی، اجرای پویش تربیتی «سلام بر امام حسین‌(ع)»، مسابقه نقاشی از متن کتاب «14قصه، 14 معصوم»، نمایش نماهنگ، موشن‌گرافی و انیمیشن‌های متناسب با اربعین، نمایشگاه و امانت موقت کتاب‌های عاشورایی برای زائرینی که در مسیر پیاده‌روی اربعین قرار دارند، ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این موکب هستند.

معصومی ادامه داد: این موکب با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورا، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با قیام اباعبدالله الحسین(ع)، پیوند شور و شعور حسینی از طریق فعالیت‌های فرهنگی کتاب‌محور میزبان زائرین خواهد بود.

این مسئول افزود: همچنین ویژه برنامه‌ای با عنوان «سوگواره زائرین و جاماندگان اربعین حسینی» از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سوگ چهلمین روز شهادت امام حسین‌(ع) با همکاری کتابخانه‌های عمومی در سه بخش «محافل ادبی»، «پویش‌ها، مسابقات و طرح تربیتی سلام بر امام حسین(ع)» و «برپایی موکب در استان‌های مرزی» برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها