دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
«امدادگر کجایی؟» در بوته نقد قرار می‌گیرد

روز سه شنبه هفته جاری کتاب «امدادگر کجایی» از مجموعه آثار انتشارات مرز و بوم طی مراسمی با حضور کارشناسان مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «امدادگر کجایی؟» به خاطرات یکی از امدادگران و داوطلبان جنگ تحمیلی به اسم «علی عچرش» می‌پردازد. این کتاب به قلم معصومه رامهرمزی در انتشارات مرز و بوم آماده و روانه بازار نشر شده است.

یکی از نکات قابل توجه درباره کتاب «امدادگر کجایی؟» این است که نویسنده اثر خود یکی از امدادگران دوران دفاع مقدس است که از سال 1359 و در 14 سالگی در سمت امدادگر، از پشتیبانی هلال احمر جنوب به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد، بنابراین با حال و هوای موضوع امدادگری در جنگ به خوبی آشناست.
 
قرار است روز سه شنبه هفته جاری (ساعت 14 الی 16) با حضور نویسنده اثر و جمعی از کارشناسان و منتقدان آثار حوزه دفاع مقدس همچون محمدمهدی شاکری، محمد قائم خانی و مرتضی قاضی این کتاب در خبرگزاری مهر مورد نقد و بررسی قرار بگیرد.
 
گفتنی است هرچند موضوع اصلی کتاب «امدادگر کجایی؟» امدادرسانی و خدمت به مجروحان بوده اما طی آن به زوایای دیگر جنگ نیز پرداخته شده است. موضوعاتی از قبیل مردم‌شناسی شهر آبادان، شامل فرهنگ، علایق و روش زندگی آن‌ها، نگاهی به زندگی عشایر عرب در آبادان، فاجعه آتش‌سوزی سینمارکس و نگاهی عمیق به زندگی مهاجرین جنگ تحمیلی در اردوگاه‌ها و مشکلات و مسائل آنان، ازدواج بی‌تکلف و ساده جوانان در زمان جنگ و اطلاعات هیئت پزشکی حج.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها