یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
کتاب «شهدای منادی ورزش، نماد مقاومت و پایداری» منتشر شد

کتاب «شهدای منادی ورزش، نماد مقاومت و پایداری» نگاهی انداخته به مقاومت مردم شهر دزفول و نقش آفرینی که شهدای ورزشکار این شهر در جنگ تحمیلی داشتند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دزفول در دوران جنگ تحمیلی ایستادگی جانانه‌ای دربرابر حملات دشمن بعثی انجام داد. درحالی که بیشترین حملات موشکی در جنگ به دزفول انجام شد و همین باعث شد به آن لقب «شهر موشک‌ها» داده شود؛ مقاومت مردم دزفول باعث شد که این شهر با همه سختی‌ها در جنگ کمر خم نکند درحالی‌که ورزشکاران این شهر نیز مانند دیگر اقشار آن و رزمندگانش در جنگ استقامت کردند و حماسه‌ها آفریدند.
 
کتاب «شهدای منادی ورزش، نماد مقاومت و پایداری» تلاش می‌کند گوشه‌هایی از رشادت‌های مردم دزفول و به‌ویژه ورزشکاران این شهر را به مخاطب خود عرضه کند. این کتاب سرگذشت‌ها و موضوعاتی را برای بالغ بر 100 شهید ورزشکار دزفول به مخاطب عرضه می‌کند. شهدایی که بخشی از آنها در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند و تعدادی هم طی سالیان اخیر در حملات جنگ سوریه کشته شدند.
 
 
 
این کتاب به تازگی توسط نشر آوان جنوب در 120 صفحه منتشر شده و تحقیقات این اثر را منوچهر مهدی‌زاده به شکل رایگان در بازه زمانی دو دهه به سرانجام رسانده است. قرار شده این کتاب در چاپ‌های بعدی تکمیل‌تر نیز بشود.

اخیرا منوچهر مهدی پور پژوهشگر این کتاب در مراسم رونمایی از این اثر که همراه با گرامیداشت یاد و خاطره ۲ هزار و ۶۲۸ شهید شهرستان دزفول بود، درباره مقاومت مردم این شهر گفت: دزفول در دوران عزت، مردانگی و شرافت، در شهر و جبهه نشان داد همواره پیشتاز است.
 
وی با بیان اینکه دزفول در عملیات‌های مختلف یکهزار و ۶۰۰ شهید تقدیم کرد، اظهارداشت: دزفول ۱۶ شهید جاویدالاثر فاقد مزار داشت که با همکاری بنیاد شهید برای آنها مزار ساخته شد البته همچنان خانواده‌های ۲ شهید برای ساخت مزار رضایت نداده‌اند.
 
این پژوهشگر دفاع مقدس با اشاره به اینکه ۹۷ درصد از شهدای دزفول اسامی ائمه داشتند، گفت: هزاران عکس از شهدا و رزمندگان اسکن کرده‌ام، همچنین خواستار همکاری مسوولان برای چاپ کتاب هیافتگان دیار یار درخصوص ۲ هزار و ۶۳۰ شهید دزفول شد و گفت: ۱۵ کتاب دیگر در موضوعات مختلف نظیر شهدای کارگر و شهدای مهندس نیز آماده چاپ دارم‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها