کتاب «مدیریت کسب و کارها، از رویا تا واقعیت» نوشته الیزابت تورنتون با ترجمه آیه پوستفروشان منتشر شد.
الیزابت تورنتون، نویسنده این کتاب و استاد دانشگاه بابسون آمریکا، با سه دهه تجربه شخصی در مدیریت کسبوکارها و بنگاههای اقتصادی بزرگ و نیز فعالیت در عرصه کارآفرینی، به پشتوانه انجام صدها مصاحبه و نظرخواهی از چهرههای برجسته و موفق در مشاغل مختلف، حاصل تجربیات عینی و عملی خود را در «مدیریت کسب و کارها؛ از رویا تا واقعیت» گرد آورده است.
آیه پوستفروشان، از نخبگان دانشگاهی، کار ترجمه این کتاب را از 18سالگی و با هدف راهنمایی مدیران بنگاههای اقتصادی و صاحبان کسب و کارها برای برونرفت از بحرانها، زیر نظر استاد خود غلامرضا کیانمهر آغاز کرد.
این کتاب در پنج فصل شامل «نگاه عینیتگرایانه به پدیدههای پیرامونی»، «ما نمیتوانیم با ذهن خود بجنگیم»، «چارچوب رهبری عینیتگرایانه»، «رهبری و روشن فکری» و «عینیتگرایی در کارآفرینی» و یازده بخش از فراز و نشیبهای مدیریت کارآفرینی و چالشهای آن میگوید و در نهایت تاکید میکند، قدرت حقیقی هرکس واقعیت وجودی اوست.
نویسنده به کارآفرینان و مدیران کسبوکارها به زبانی ساده و قابلدرک نشان میدهد که چگونه میتوانند با رها ساختن خود از قید ذهنیتگرایی و رویازدگیهای گذشته و با در پیش گرفتن آیین واقعیتگرایی، به یک استراتژی نوین و پیشرفته مبتنی بر واقعیتهای جاری در دنیای پیچیده کسبوکارهای امروز به موفقیتهای بزرگی که انتظارش را دارند، دست یابند. خانم تورنتون تمامی طرحها، نقشهراهها و استراتژیهای مورد نیاز برای رسیدن به این موفقیتهای بزرگ را به وضوح و به شیوهای واقعبینانه و عملگرایانه با خواننده کتاب خود درمیان میگذارد.
در بخشی از خلاصه این اثر که به نقش تعیینکننده واقعیتگرایی مدیران کسبوکارها در تصمیمگیریهای دقیق و خردورزانه اشاره دارد، آمده: انسانها به طور طبیعی افرادی ذهنیتگرا هستند و به همین سبب، اغلب نسبت به حوادث و وقایع پیرامونی واکنشهای شتابناک از خود بروز میدهند، درباره هر واقعهای به داوری میپردازند و آن را امری شخصی تلقی میکنند. در دنیای پر از پیچیدگی امروز، مدیران و رهبران کسبوکارها باید با بهرهگیری سریع از اطلاعات بعضاً متضاد و متناقض برای حلوفصل مسائل و مشکلاتی تصمیم بگیرند که بر کسبوکارشان سایه انداخته است.
در چنین شرایطی عدم چارهجویی میتواند برایشان پیامدهای ناخوشایندی به همراه داشته باشد. به منظور جلوگیری از بروز چنین وضعیت وخیمی صاحبان کسبوکار باید با رها کردن ذهنیتگرایی و رویازدگیهایشان و تجهیز خود به سلاح واقعگرایی، از مسائل حاشیهای فاصله بگیرند و با بررسی ژرفای مسائل، به حل معضلات پیشآمده بپردازند و ضمن کنار نهادن دیدگاه شخصی و تجربیات تاریخمصرفگذشته خود، دریچههای ذهنشان را به روی اندیشهها و رویکردهای نوین برای استفاده از فرصتهای جدید و تصاحب بازار بگشایند.
کتاب «مدیریت کسب و کارها، از رویا تا واقعیت» در قطع رقعی و در 304صفحه به قیمت 290 هزار تومان توسط انتشارات سیمایشرق به بازار عرضه شده است.
نظر شما