پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
نویسنده و تصویرگر دنیای کودکان در ۸۸ سالگی درگذشت

ریموند بریگز، نویسنده و تصویرگر کتاب‌ کودک که تصاویر خلاقانه‌اش، زندگی روزمره طبقه متوسط را به نمایش می‌گذاشت، در 88 سالگی درگذشت. کتاب مصور «آدم برفی» از مشهورترین آثار اوست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از نیویورک تایمز، کتاب «آدم برفی» (1978) در یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های کریسمس انگلستان مورد اقتباس قرار گرفت. این اقتباس سینمایی در سال 1982 اکران و نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه انیمیشن شد. کتاب «وقتی باد می‌وزد» اثر بریگز نیز یک رمان گرافیکی طنز است که در دوران جنگ سرد منتشر شد و بارها مورد اقتباس هنری قرار گرفت.

بریگز جایزه‌های فراوانی برای آثارش کسب کرده است. او در سال‌های 1966 و 1973 مدال «کیت گرینوی» را دریافت کرد که به بهترین اثر تصویری می‌رسد که چاپ نخست آن در بریتانیا باشد. بریگز در سال 1992 برای کتاب «مرد» برنده جایزه «کورت مکلر» شد. وی در سال 1999 جایزه ملی کتاب بریتانیا و جایزه بهترین کتاب مصور سال بریتانیا را برای کتاب «اتل و ارنست» به خانه برد. از جمله آخرین جوایزی که بریگز کسب کرد، جایزه یک عمر دستاورد ادبی است که در سال 2017 از سوی موسسه «بوک تراست» به او اهدا شد.

«قارچ غول»، «مرد»، «پدر کریسمس»، «پسری که از سنش بیشتر می‌دانست»، «جیم و لوبیای سحرآمیز» و «زمان خاموش شدن چراغ‌ها» از جمله آثار اوست.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها