دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
نظیره‌نویسی سوره‌های لیل و ناس از خط مرحوم نیریزی

مدیر اجرایی دارالکتابه با اشاره به اینکه گردهمایی نسخ‌نویسان و ثلث‌نویسان ایران اسلامی در دو حوزه برگزار می‌َ‌َشود، از نظیره‌نویسی سوره لیل توسط کاتبان نسخ‌نویس و سوره ناس توسط ثلث‌نویسان در این برنامه خبر داد.

مهدی بابایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اعلام این خبر عنوان کرد: در این گردهمایی که نخستین نشست جمعی کاتبان به صورت حضوری پس از وقفه طولانی بحران کروناست، کاتبان نسخ‌نویس سوره مبارکه لیل و کاتبان ثلث‌نویس سوره مبارک ناس را از خط مرحوم استاد نیریزی نظیره‌نویسی می‌کنند. این نظیره‌نویسی‌ها توسط اساتید بررسی و نکات و آموزش‌های لازم بیان می‌شود.

بابایی افزود: همچنین در این گردهمایی یک کارگاه نظری و عملی در رابطه با خط رقاع برگزار و نیز یک کارگاه نظری و عملی پیرامون ظرفیت‌‌ها، مکاتب و ارتباط خط رقاع با خطوط نسخ و ثلث با موضوع کتابت قرآن تشکیل می‌شود.

این گردهمایی پنجشنبه، (9 تیرماه) از ساعت 9 و 30 دقیقه تا 17 و 30 دقیقه در حسینیه الزهرای مجتمع امام خمینی (ره) واقع در بزرگراه سردار سلیمانی، روبه‌روی مصلا برگزار می‌شود.

دارالکتابه مهمترین مرکز فعال در کتابت قرآن است و محور اصلی تمام اقدامات آن در کتابت خلاصه می‌شود. مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران، با هدف احیای نهضت قرآن‌نویسی و با هدایت‌های مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۰ اقدام به تاسیس دارالکتابه کرد که جمع‌آوری اطلاعات درباره استادان کتابت و کتاب‌آرایی قرآن کریم، ساماندهی و راهبری حوزه کتابت قرآن کریم از راهبردهای دارالکتابه است.



 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها