دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
ثبت‌نام 100 ناشر آموزشی برای حضور در نمایشگاه کتاب/تخصص غرفه براساس قرعه‌کشی انجام شده است

به‌گفته امین آصفی، 100 ناشر، موسسه و مجموعه علمی آموزشی به‌صورت مستقل و نمایندگی فعال درحوزه کتاب آموزشی در طبقه بالای رواق شرقی مصلای امام خمینی‌(ره) محل برگزاری سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهند داشت.

امین آصفی، مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران آموزشی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب پس از سه سال انتظار ناشران، گفت: این نمایشگاه را به‌عنوان نشانه آغاز تحول اقتصادی برای ناشران می‌دانیم و امیدواریم با پیش‌بینی حضور افراد در نمایشگاه‌های اخیر، نمایشگاه کتاب نیز با استقبال خوبی از سوی مخاطبان و کتاب دوستان روبه‌رو شود.
 
وی ادامه داد: ناشران طی دو‌سه سال گذشته به‌دلیل شیوع ویروس کرونا آسیب‌های اقتصادی قابل توجهی را متحمل شدند؛ بنابراین برگزاری نمایشگاه کتاب ‌می‌تواند تا حد زیادی این آسیب‌ها را جبران کند.
 
آصفی با بیان اینکه سی‌و‌سومین نمایشگاه کتاب را بهار کتاب و بهار اقتصادی برای جامعه نشر می‌دانم، عنوان کرد: ناشران امسال با تغییر فضا در طبقه بالای رواق شرقی مصلای امام خمینی‌(ره) قرار دارند که از در متروی مصلا همکف و از در متروی بهشتی طبقه دوم هستیم.
 
وی با اشاره به ثبت‌نام حدود 100 ناشر در نمایشگاه، تاکید کرد: فضای کلی بخش ناشران آموزشی حدود 7 هزار متر است که 3 هزار متربع آن فضای مفید برای غرفه‌ها است که نسبت به دوره قبل کاهش متراژ داشته است اما سعی کردیم همه ناشران را حتی در متراژهای کم در این سالن جانمایی کنیم تا از این رویداد بزرگ فرهنگی استفاده کنند.
 
آصفی با بیان اینکه نقشه سالن آماده شده است، گفت: چیدمان و غرفه‌آرایی‌ها در حال اتمام است و به‌زودی به مدیران نمایشگاه خواهیم داد و به‌زودی پس از تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی غرفه‌سازی‌ها از سوی ناشران آغاز می‌شود.
 
به گفته وی، تلاش شده است اجتماع ناشران آموزشی را گسترش دهیم و همه فعالان این حوزه در نمایشگاه حضور داشته باشند، همچنین برای غرفه متراژ بالا، با حضور ناشران فرآیند تخصیص غرفه به‌صورت قرعه‌کشی انجام شد تا هیچ‌گونه شبهه و نارضایتی وجود نداشته باشد.
 
آصفی همچنین به پیش‌بینی بخش جنبی علمی و فرهنگی در سالن ناشران آموزشی اشاره کرد و گفت: نشست‌های تخصصی با موضوعات مختلف فرهنگی در حوزه‌های مرتبط با کتاب، نشر و آموزشی با حضور انجمن‌ها، سازمان‌ها و ناشران مرتبط برگزار خواهد شد. 

به گزارش ایبنا؛ سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 21 تا 31 اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها