سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
آغاز به کار «خانه ادبیات افغانستان» در سمنان/رونمایی از 4 عنوان کتاب در هفته هنر انقلاب

رئیس حوزه هنری سمنان با اشاره به این‌که نزدیک به ۳۰ هزار مهاجر افغانستانی در این استان حضور دارند، از آغاز به فعالیت «خانه ادبیات افغانستان» در سمنان خبر داد.

محمد اصغر زاده، رئیس حوزه هنری استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، با اشاره به اختتامیه «جشنواره تا مهر» در هفته جاری گفت: این جشنواره سال گذشته با محوریت خاطره‌نگاری سفر راهیان نور برگزار شد که ۵۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دوره تاریخ شفاهی به صورت کارگاهی و محصول‌محور در شاهرود برگزار خواهد شد.

وی ضریب‌دهی به فعالیت‌های مرتبط با حوزه تاریخ شفاهی و گسترش فعالیت‌ها در سطح استان را از جمله تفاوت‌های برنامه های امسال عنوان کرد و یادآور شد: در برنامه‌ها ضریب ویژه‌ای به برنامه‌های مرتبط با اتباع افغانستانی دادیم؛ این رویکرد مخصوص هفته هنر نیست و از این پس «خانه ادبیات افغانستان» در حوزه‌های شعر، داستان، تاریخ شفاهی و… برای ۳۰ هزار مهاجر افغانستانی مقیم در استان سمنان که بخشی از آنان ۴ دهه در این استان مستقر بوده‌اند فعالیت خواهد کرد.

رئیس حوزه هنری استان سمنان با اشاره به برنامه‌های هفته هنر انقلاب در استان اظهار کرد: رونمایی از آلبوم‌های موسیقی «کهن دیار»، «یاقوت و همساز»، اختتامیه جشنواره خاطره‌نویسی راهیان نور با عنوان «تامهر»، رونمایی از آلبوم سرود «فردای روشن» گروه سرود بین المللی میثاق مهاجرین استان سمنان، افتتاح گالری پوستر و نقاشی از برنامه های این هفته خواهد بود.

اصغر زاده از رونمایی چهار عنوان کتاب در استان سمنان خبر داد و بیان کرد: چهار عنوان کتاب از تولیدات حوزه هنری استان سمنان با محوریت شعر و ادبیات با نام های «ح دو چشم»، «کعبه در طواف»، «فردا قطاری در سکوتم سوت خواهد زد» و «مثنوی سبحه هزاردانه» در این هفته رونمایی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها