دوشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان معارفه شد

معارفه مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با حضور معاونت حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مقامات استانی در مجتمع فجر سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، سیدمحمد هاشمی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه یکشنبه ۷ فروردین در این مراسم اظهار کرد: در کردستان به حدی فرهنگ و هنر با زندگی مردم عجین شده که در آن شاهد آسیب های جدی نیستیم.

وی استعداد پروری و توجه به مناطق محروم را از جمله برنامه ها و اولویت های وزارت ارشاد در کشور برشمرد و افزود: کارهای خوبی در حوزه فرهنگ و هنر کُردی در کردستان شکل گرفته است و برای دوره جدید هم باید رویداد و برنامه ای ماندگار در سطح بین المللی که مملو از نشانه هایی از فرهنگ و هنر این دیار باشد، تهیه و اجرایی شود و وزارتخانه هم از آن حمایت خواهد کرد.
هاشمی اضافه کرد: انتظار داریم نه تنها رویدادهای بخشی یا موردی بلکه یک رویداد بین المللی کُردی در حوزه فرهنگ و هنر در کردستان رقم زده شود و کردستان میزبان رویدادهای فاخر کُردی باشد.

مهدی رمضانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان نیز در ادامه این مراسم با تبریک ماه شعبان و فرارسیدن ماه مبارک رمضان که سراسر هنر، فرهنگ و عرفان است اظهار داشت: اگر بتوانیم درس زندگی را از قرآن بگیریم جامعه رو به تعالی پیش خواهد رفت.

وی با بیان اینکه کردستان در حوزه فرهنگ و هنر حرف برای گفتن داشته و مردمان این استان به هنرمندی و هنردوستی در کشور مشهود است، افزود: فرهنگ‌ به مثابه هوایی است که تنفس می‌کنیم و اگر این هوا تمیز باشد، انسان‌ سالم‌تر و کامل‌تر خواهد بود در غیر این صورت انسان به همان اندازه عملکردش دچار مشکل خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با یادآوری اینکه زبان کُردی یک سرمایه ملی و ظرفیت بزرگی بوده که باید زیر چتر ایرانیت مورد توجه قرار بگیرد، اضافه کرد: متاسفانه فرمایشات رهبری درباره حوزه فرهنگ و هنر کردستان در گذشته تنها در حد شعار به آن پرداخته شده و روی زمین مانده که باید در دوره جدید جدیت به خرج داده شود.

رمضانی همچنین در بخشی دیگر از سخنانش با ذکر اینکه هجمه‌های دشمنان و تهاجم فرهنگی سبب شده که سبک زندگی اسلامی دستخوش تغییرات جدیدی شود، تاکید کرد: ترویج سبک زندگی اسلامی، اجرای فرمایشات رهبری در رابطه با استان کردستان، توجه به بزرگان و چهره‌های هنری و حوزه تئاتر که امروز در تهران هستند، قدر دانستن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود و بهره‌گیری از ظرفیت رسانه و نخبگان از جمله انتظاراتی بوده که از مدیرکل جدید ارشاد کردستان انتطار می‌رود دنبال کند.

علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان نیز در ادامه با تبریک سال نو به همه مردم و قدردانی از زحمات مدیرکل سابق ارشاد کردستان اظهار کرد: امیدوارم با همراهی همه فعالان عرصه فرهنگ و هنر، اصحاب رسانه و مسئولان کشوری و استانی بتوانم در این عرصه آن چنان که باید و شایسته مردم است خدمتگزار باشم.
وی با اظهار خرسندی از اینکه خدمتگزار مردمانی شده است که با ادبیات، موسیقی، شعر  و فرهنگ بیگانه نیستند و زندگی‌شان با این فرهنگ و هنر عجین شده است، گفت: فرهنگ‌ باید مردمی و توسط خود مردم اداره شود و  اداره‌کل ارشاد کردستان تنها نقش حمایتی، هدایت و نظارت را خواهد داشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه در راستای مردمی کردن فرهنگ کردستان، به تبیین سند و چشم‌انداز نیاز است، اضافه کرد: تحقق این سند نقشه راهی خواهد بود که نقش مجموعه‌های فرهنگی مشخص و همانند یک ریل‌گذاری خواهد بود که برنامه‌ها دستخوش حوادث و تغییرات نخواهد شد.

عبید رستمی، مدیرکل سابق ارشاد استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد:  امیدوارم همه ما به حوزه فرهنگ و هنر کردستان که نگین فعالیت‌‌های استان در کشور است، کمک کرده تا این حوزه بیشتر بدرخشد.

وی با بیان اینکه با کمترین‌ها، بزرگ‌ترین کارها را انجام دادیم، افزود: پروژه تالار فرهنگ روبه‌روی استانداری کردستان تا سال 96 حدود 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشت که از سال 97 با 102 میلیارد بودجه در حال حاضر 78 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رستمی پیگیری پروژه‌های نیمه‌تمام، احداث پلاتو در شهرستان‌ها و تماشاخانه بیجار و دیواندره و برگزاری مشاهیر کرد، برگزاری نمایشگاه‌های متعدد کتاب، انتخاب سنندج به‌عنوان پایتخت کتاب ایران، اقدامات فرهنگی در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه را بخشی از اقدامات دوران مدیریت خود خواند و عنوان کرد: اخیرا نیز 3 میلیارد تومان اعتبار برای نگارخانه سنندج که می‌تواند یک پاتوق فرهنگی باشد جذب کردیم.

مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان برگزاری جشنواراه تئاتر خیابانی مریوان، شعر عاشورایی قروه و موسیقی، هوره و سیاچمانه کامیاران را ضروری دانست و بیان کرد: این برنامه‌ها در هویت و فرهنگ مردمان این دیار ریشه داشته و باید همواره سالانه به صورت منظم برگزار شود.
در پایان این مراسم علی اصغر دریایی با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان معرفی و با اهدای لوح سپاس از زحمات وتلاش های عبیدالله رستمی تجلیل و قدردانی شد.

گفتنی است علی اصغر دریایی متولد سال 1356 و دانش‌آموخته کارشناسی ارشد ﻓﻘﻪ و مبانی ﺣﻘﻮق اسلامی و دارای تالیفاتی با موضوعات تخصصی احکام، موسیقی بوده و تدوین آیین‌نامه تربیتی انضباطی مدارس پیش حوزوی را نیز در کارنامه علمی خود دارد.

قائم مقام حوزه‌های علمیه استان کردستان، رابط بین‌الملل حوزه‌های علمیه استان کردستان، مسئول روابط عمومی حوزه‌های علمیه استان کردستان، عضو هیئت رئیسه طلاب شهرستان تکاب در قم، نماینده جمعیت تعاون اسلامی در استان کردستان، استاد دانشگاه مذاهب اسلامی واحد سنندج، مدرس ﻧﯿﺮوی اﻧﺘﻈﺎﻣﯽ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﮐﺎﻣﯿﺎران و دبیر قرارگاه محمد رسول الله (ص) استان کردستان از جمله سوابق مدیرکل جدید ارشاد استان کردستان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها