سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۰
آرمین: سريال‌هاي مذهبي تلويزيون به نگاهي تازه نياز دارند

منیژه آرمین داستان‌نویس، گفت: سريال‌های تاريخی و مذهبی تلویزیونی كه به واقعه عاشورا مي‌پردازند، به نگاه و نگرش تازه‌اي در فضا و پرداخت داستانی نياز دارند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، آرمين درباره تكراري بودن برنامه‌ها و محتواي سريال‌هاي مناسبتي با رويكرد مذهبي تلويزيون گفت: فكر مي‌كنم آن‌طور كه بايد و در خور موضوع است به برنامه‌هاي مناسبتي پرداخته نمي‌شود و مشكل بيشتر آنها پرداخت‌هاي كليشه‌اي و تكراري است.

اين داستان‌نويس گفت: اين برنامه‌ها، فيلم‌ها و سريال‌ها كه بيشتر نقش شخصيت‌پردازي در آنها پر رنگ است، مي‌توانند همان قالب واقعه را داشته باشند؛ ولي با يك نگاه تازه. 

خالق «شب و قلندر» با اشاره به فيلم «روز واقعه» آن را مثالي از نگاهي نوين به رويداد تاريخي و مذهبي عاشورا دانست. 

آرمين در پاسخ به سوالي مبنی بر نوع عملكرد داستان‌نويسان در نوشتن داستان‌هاي عاشورايي، توضيح داد: فكر می‌كنم نويسندگان نيز در مواجهه با عاشورا كه به صورت يك باور عمومي در آمده، به صورت شخصي ديدگاه خودشان را مطرح می‌كنند كه اين البته به جايگاه آن قصه نيز بستگي دارد و اينكه به كدام بخش از اين رخداد تاريخي توجه كرده باشند.

وي در پاسخ به اين سوال كه اقبال نويسندگان در سه دهه اخير نسبت به نويسندگان قبل از انقلاب درباره واقعه عاشورا چگونه بوده است، گفت: نويسندگان قبل از انقلاب هم به اين واقعه بسيار پرداخته‌اند ولي بعد از انقلاب به دليل رخداد دفاع مقدس كه دنباله‌اي بر عاشورا محسوب می‌شود، ابعاد عاشورا وسيع‌تر بيان شده است.

آرمين متولد ۱۳۲۴ تهران، نويسنده، داستان‌نويس و هنرمند فارغ‌التحصيل رشته روانشناسي و مجسمه‌سازي و كارشناسي ارشد مشاوره است. او سال ۶۴ در بخش ادبيات دفاع مقدس شايسته تقدير شناخته شد.

«آن روز كه عمه خورشيد مرد»، «شب و قلندر»، «راز لحظه‌ها»، «بوي خاك»، «سرود اروند رود»، «اي كاش گل سرخ نبود» و...از آثار او هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط