چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
خسروشاهی متواضع و آماده کمک به نویسندگان و هنرمندان جوان بود/ همکاری خسروشاهی با شهید آوینی

میرشمس‌الدین فلاح هاشمی، نویسنده و عضو شورای ادبیات داستانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید دارد که خسروشاهی با وجود داشتن علم و تجربه بالا بسیار متواضع و آماده انتقال تجربه‌های ارزشمند خود به نسل جوان بود.

میرشمس‌الدین فلاح‌هاشمی، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ضمن اظهار تاسف از درگذشت جهانگیر خسروشاهی از نویسندگان هنرمندان تراز اول ادبیات و هنر معاصر عنوان کرد: خسروشاهی سال‌ها در عرصه ادبیات و هنر خدمت‌رسانی کرد و زمانی نیز همکار شهید آوینی در مستندسازی بود. وی در جبهه نیز حضور داشت و همین حضور به آثارش رنگ و بوی دفاع مقدس داده است.

این عضو شورای ادبیات داستانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به دوران جوانی زنده‌یاد خسروشاهی گفت: خسروشاهی همچنین در دوران جوانی طلبه بود و در عرصه‌های دینی فعالیت داشت به همین دلیل توانست در حوزه ادبیات دینی نیز خوش بدرخشد.

وی در توضیح کتاب «نفر پانزدهم» خسروشاهی از این اثر به عنوان یکی از کارهای شاخص خسروشاهی یاد و عنوان کرد: این کتاب در واقع مجموع سه داستان بلند است و هر سه داستان پیرامون موضوعات دفاع مقدس به‌خصوص مسایلی که در سال‌های ابتدای انقلاب در کردستان اتفاق افتاده، صحبت می‌کنند.

مسئول دفتر روایت ایرانی بنیاد کتاب با اشاره به آثار ناتمام خسروشاهی گفت: افسوس که خسروشاهی نتوانست دو رمان ناتمام خود را که یکی درباره حضرت ابوالفضل (ع) و دیگری در سه جلد درباره جنبش‌های انقلاب اسلامی از سال 42 تا 57 بود را به اتمام برساند.

این نویسنده، خسروشاهی را معروف به ادب و تواضع توصیف کرد و گفت: همه در رویارویی با خسروشاهی شیفته تبسم و مهربانی بسیارش می‌شدند که متواضعانه همه را به حضور و ملاقات می‌پذیرفت. وی به اندازه‌ای خشوع داشت که گاه باعث می‌شد کسانی که برای نخستین بار با خسروشاهی برخورد می‌کردند، تصور کنند فردی عامی و معمولی است.

وی در پایان گفت: باید سازمان‌های فرهنگی قدردان هنرمندانی چون خسروشاهی باشند، هنرمندان و نویسندگان دین بزرگی بر گردن فرهنگ و هنر ایران زمین دارند و باید بدانیم تمام جوانانی که امروز می‌درخشند روزی شاگردان این بزرگان بوده‌اند.

جهانگیر خسروشاهی، نویسنده و پژوهشگر بی‌ادعای ادبیات انقلاب اسلامی، امروز (چهارشنبه 13 بهمن‌ماه) به‌علت عارضه قلبی چشم از جهان فرو بست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها