چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
ويژه برنامه شعر و باياتی‌خوانی به مناسبت شب يلدا برگزار شد

محفل ادبی زرينه شهرستان مياندوآب به‌مناسبت شب يلدا ويژه برنامه شعر و باياتی‌خوانی برگزار كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربايجان‌غربی، كتابخانه شهيد مهدی باكری مياندوآب با همكاری محفل ادبی زرينه شهرستان، به مناسبت شب يلدا ويژه برنامه شعر و باياتی‌خواني با حضور غلامرضا امامعلی‌زاده، شاعر و دبير محفل ادبی؛ اسدالله انواری، شاعر و جمعی از شاعران و هنرمندان برجسته شهرستان برگزار کرد.

حميده ارشدی، مسئول كتابخانه شهيد مهدی باكري، با تاكيد بر اهميت حفاظت ميراث ناملموس بومی افزود: كتابخانه‌های عمومي به عنوان مراكز فرهنگي محلي، در زمينه كمک به شناسايی و حفظ آداب و رسوم محلی، فراهم‌سازی بستر مناسب براي آشنايی اعضا و مراجعان با هنرمندان و چهره‌های سرشناس شهرستان مسئول هستند.

وی با اشاره به همزمانی طولانی‌ترين شب سال با ايام شهادت مظلومانه ام ابيها (س) گفت: يلداي امسال در كتابخانه شهيد باكري نيز فاطمی بود و شاعران و هنرمندان حاضر با عرض ارادت به دخت نبی، اشعار و باياتی‌های خود را تقديم به دل داغ ديده علی (ع) كردند.

تبيين آداب و رسوم محلي در شب يلدا، باياتي خواني، حافظ خواني، فال حافظ و خوانش اشعار شاعران محلي در وصف حضرت فاطمه زهرا (س) از ساير مواردي بود كه در اين ويژه برنامه انجام شد.

یادآوری می‌شود؛ محفل ادبي زرينه از سال 1399 همكاری خود را در كتابخانه شهيد مهدی باكری مياندوآب آغاز كرده و در طي اين يكسال ميزبان برنامه‌های فرهنگي متنوع ارزشمندی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها